شناسه خبر : 26717 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ساخت ایران

عرض اندام بخش خصوصی در اقتصاد ایران

ظاهراً قرار است بخش‌های مهمی از بازار بزرگ ایران معروف به «ایران‌مال» تا پایان سال جاری افتتاح شود. همین هفته گذشته، یازدهم اردیبهشت‌ماه، از سازه این بازار در جریان افتتاح نمایشگاه تخصصی برترین شرکت‌های توسعه صنعت ساختمان رونمایی شد تا نگاه‌ها به سمت مجتمعی معطوف شود که گفته می‌شود از نظر مساحت در خاورمیانه و جهان جزو انگشت‌شمارهاست.

ظاهراً قرار است بخش‌های مهمی از بازار بزرگ ایران معروف به «ایران‌مال» تا پایان سال جاری افتتاح شود. همین هفته گذشته، یازدهم اردیبهشت‌ماه، از سازه این بازار در جریان افتتاح نمایشگاه تخصصی برترین شرکت‌های توسعه صنعت ساختمان رونمایی شد تا نگاه‌ها به سمت مجتمعی معطوف شود که گفته می‌شود از نظر مساحت در خاورمیانه و جهان جزو انگشت‌شمارهاست. مجتمعی که طرحش در حد و اندازه‌هایی بسیار فراتر از آن است که تاکنون در کشور انجام شده است و نوید ظهور یک مگامال به تمام معنا را می‌دهد.

این پروژه عظیم توسط مجموعه‌ای از فعالان بخش خصوصی کلید زده شده است که با توجه به سوابق و تجربیات‌شان در حوزه‌های صنعت و تجارت و شناخت کامل‌شان از بازار می‌توان نسبت به سرنوشت آن امیدوار بود و اطمینانی نسبتاً کامل از اجرای به موقع و ایفای تعهدات سازندگانش داشت. حضور چهره‌های باسابقه بخش خصوصی مانند علاء میرمحمدصادقی در راس هیات امنای بازار بزرگ ایران، اعتبار این پروژه را بسیار بالا برده است.

 اطلاعات منتشرشده در مورد بازار بزرگ ایران همچنین حاکی از خلاقیت‌های فراوان و پرداختن به ذوق و سلیقه ایرانی است. برابر طرح‌های موجود قرار است علاوه بر استفاده از مولفه‌های مدرن در این مجتمع وسیع و فراهم کردن امکانات مختلف متناسب با نیازهای روز مردم، به معماری ایرانی و فضاهای نوستالژیک مانند بازارهای قدیمی ایرانی و باغ ایرانی نیز توجه ویژه‌ای شود. زنده کردن فضاهای تجاری ایران قدیم می‌تواند اثری دوچندان در زنده شدن کسب‌وکار و تجارت ایران داشته باشد.

پروژه ایران‌مال امروز عرصه به رخ کشیدن توان بخش خصوصی است. فعالان اقتصادی با همراهی و همکاری هم با به کار گرفتن پیمانکاران داخلی و مشاوره‌های خارجی و ایجاد اشتغال برای کارگران ایرانی در پی ایجاد فضایی هستند که با بهبود فضای کسب‌وکار می‌تواند فضایی جذاب برای جلوه توانمندی‌های کشور در چشم صاحبان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران خارجی باشد، محیطی که لااقل امیدواری به رونق اقتصادی را در دل ایرانیان زنده کند. 

دراین پرونده بخوانید ...