شناسه خبر : 26703 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی مردان در سال گذشته 5 /64 درصد بوده نرخ مشارکت اقتصادی زنان با یک درصد رشد به ۱۶ درصد رسیده است.

ایرنا: رئیس اتاق اصناف گفت: نفروختن کالا یا گران‌فروشی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود اما برای آرامش بازار، تولیدکنندگان و واردکنندگان هم باید تدبیری در نظر گرفت.

شانا: حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز از اعلام آمادگی بصره برای دریافت گاز ایران خبر داد که این کار پس از پرداخت پول گاز محقق می‌شود.

ایلنا: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد‌دلاری این کشور کسب کنیم.

ایبنا: سفیر آلمان در ایران اعلام کرد: صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰‌ برابر و در مقابل صادرات اروپا به ایران نیز بعد از سال ۲۰۱۵ و اجرایی شدن برجام بیش از ۶۰ درصد رشد را تجربه کرد.

فارس: مرکز آمار ایران اعلام کرد که در فصل پاییز تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور صادر شده که نسبت به فصل قبل از آن حدود 5 /19 درصد کاهش یافته است.

 مهر: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ارز صادرکنندگان با نرخ بیش از ۴۲۰۰‌تومانی خریداری ندارد، گفت: واردکنندگان ارز را بالاتر از این نرخ نمی‌خرند.

ایرنا: هیات وزیران در مصوبه‌ای به وزارت نیرو اجازه داد متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها، به میزان هفت درصد افزایش دهد.

خبرآنلاین: گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که در صورت حضور محمود حجتی در سمت شهرداری تهران، سید‌محمد مجابی، قائم‌مقام وی در امور مجلس، به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی خواهد شد.

خانه ملت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهیه مدل آزمایشی ارز دیجیتال توسط وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات در این عرصه پیشگام‌تر از بانک مرکزی بوده و به‌نوعی جای این بانک را می‌گیرد، در حالی که بانک مرکزی باید ارز دیجیتال را به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم مراودات اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها مدنظر می‌داشت.

ایسنا: مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گزارش کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان نهایی شد اما پیش از انتشار نیاز به بررسی آن با طرف فرانسوی وجود دارد.

ایلنا: وزیر نیرو گفت: حدود ۳۰۰ شهر کشور با جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر در تنش آبی هستند.

دراین پرونده بخوانید ...