شناسه خبر : 26300 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

یارانه ۲۰ میلیارد‌تومانی تخم‌مرغ

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادبه نقل از وزیر جهاد کشاورزی نوشت: درحالی‌که عده‌ای، قیمت شانه‌ای ۹ هزار تومان برای تخم‌مرغ داخلی را گران می‌دانستند، وقتی به‌خاطر بیماری آنفلوآنزا مجبور به تامین حدود ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ از خارج شدیم، واردکنندگان از قیمت تنظیم بازاری هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای تخم‌مرغ وارداتی استقبال نکردند و دولت به ناچار ۲۰ میلیارد تومان یارانه نیز برای این منظور اختصاص داد. حجتی گفت همچنین با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، دولت در مقاطعی، مرغ مازاد بر نیاز بازار را از تولیدکنندگان خریداری و در ایام پرمصرف نظیر شب عید به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و زیان مصرف‌کنندگان، این محصول را با قیمت تنظیم بازار عرضه می‌کند.

♦♦♦

سردمدار چک‌های برگشتی

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایراننوشت: از مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان چک‌های مبادله‌شده 2 /61 درصد مربوط به استان تهران بوده است. از چک‌های مبادله‌شده در تهران حدود ۵۱۷ هزار فقره که مبلغی حدود ۸۷۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود، برگشت خورده است. از این تعداد حدود ۴۹۸ هزار فقره به مبلغی نزدیک به ۸۳۰۰ میلیارد تومان به دلیل کسری یا نبود موجودی برگشت خورده است که نشان از برگشت ۹۵ درصد چک‌های پایتخت‌نشینان در نتیجه نبود پول دارد. استان‌های اصفهان با 1 /6 درصد، خراسان رضوی با 2 /5 درصد و آذربایجان شرقی با 3 /3 درصد در رتبه‌های بعدی چک‌های برگشتی قرار دارد.

♦♦♦

کسری ۳۱۴ هزارمیلیاردی برای رشد هشت درصد

تجارت فردا- لوگو ایرنابه نقل از محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نوشت: امسال برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد نیازمند سرمایه‌گذاری ۷۰۰ هزار میلیارد‌تومانی هستیم ولی کل منابع دولت تنها ۳۸۶ هزار میلیارد تومان است. محمدباقر نوبخت از همه آحاد مردم خواسته است با حضور در عرصه‌های مختلف کمک کنند تا این حجم سرمایه‌گذاری محقق شود. نوبخت با اشاره به ضرورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی در جهت توسعه اقتصادی کشور گفت: این یک مدل اقتصادی موفق در دنیاست و دولت مجوز اجرای این مدل را در بودجه ۹۷ از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است تا منابع خود را بیشتر در جهت حمایت از بخش خصوصی هزینه کند.

♦♦♦

هزینه برخورد با غیرمجازها

تجارت فردا- لوگو شهروندبه نقل از رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت: در مساله برخورد با موسسات مالی غیرمجاز مردم انتظار دارند سرشاخه اصلی موسسات معرفی شوند. این بخش از کار مانده است. پرونده تمامی این افراد در مراجع قضایی است و طبیعتاً با تحقیقاتی که قوه قضائیه در کنار همکاران ما انجام می‌دهند این اتفاق خواهد افتاد. گفته می‌شود این افراد به برخی از نهادها وابستگی دارند. وابستگی به نهادی را من تایید نمی‌کنم یا حداقل اطلاعاتی از این بابت ندارم ولی افرادی هستند که در کسوت‌های مختلف، مشاغل و رده‌هایی این اشخاص را حمایت می‌کنند که باید بررسی شود. پیگیری این موضوع هزینه‌هایی را برای من ایجاد کرد اما باعث نشد که دست از کار خود بکشم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها