شناسه خبر : 26298 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: سال ۹۷ از نظر اقتصادی و از جهت بودجه اعتباری عمرانی کشور، شاید سال دشوارتری باشد. در عین حال اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازارهای بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه یا تامین مالی بین‌المللی باشد می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

تسنیم: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمعیت بیکاران اکنون بیش از سه میلیون نفر است گفت: همه دستگاه‌های دولتی موظف به استفاده از کالای ایرانی برای رفع نیازمندی‌هایشان هستند.

ایسنا: صادرات ایران به ۱۰ کشور عمده صادراتی طی ۱۱ ماهه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی افت داشته که در این میان صادرات به ژاپن از نظر ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۶۳ درصد کم شده است.

ایرنا: رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان با اشاره به اینکه به‌رغم امضای توافق تجارت ترجیحی میان ایران و پاکستان از سال ۲۰۰۶ عمده تجارت دو کشور از جمله برنج از طریق دوبی انجام می‌گیرد، گفت: حجم تجارت دوجانبه از کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار فعلی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

تسنیم: طبق دستور عبدالناصر همتی حداکثر دیه برای بیمه‌شدگان در سال ۱۳۹۷ معادل ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فارس: متوسط میزان مصرف بنزین از ابتدا تا سیزدهم فروردین‌ماه در سال ۱۳۹۷، ۹۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ که ۸۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده 3 /13 درصد رشد داشته است.

مهر: در حالی که مجوز اداره دارایی خارجی آمریکا برای خرید هواپیما تا ۱۰ دی‌ماه امسال اعتبار دارد، شمارش معکوس برای مدیران صنعت هوانوردی جهت تامین مالی این هواپیماها آغاز شده است.

ایسنا: رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با مشکل کار بانک‌های ایران با بانک‌های بزرگ دنیا اظهار کرد: این مشکل دوطرفه بوده و هم به اقدامات آمریکا برمی‌گردد و هم اشکالات نظام بانکداری ما.

مهر: آمارهای ۱۱‌ماهه سال گذشته گویای آن است که در تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده صادرات غیرنفتی، شش میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار عقب‌ماندگی وجود دارد.

ایلنا: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی هرچند که مسیر کندتری را نسبت به گذشته طی می‌کند اما همچنان رو به افزایش بوده و به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ایلنا: آتش کم‌آبی دامن نیروگاه‌ها را گرفت. به گونه‌ای که بر اساس گفته‌های وزیر نیرو پیش‌بینی می‌شود برای پیک تابستان سال جاری شاهد کاهش ۴۰۰۰ مگاواتی تولید برق باشیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها