شناسه خبر : 25807 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: دیوان عدالت اداری در حکمی اولیه خواستار توقف اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو شده است و رئیس انجمن واردکنندگان خودرو این حکم را لازم‌الاجرا خواند.

ایرنا: حجم نقدینگی در پایان آذرماه تا ۱۴۴۵ هزار میلیارد تومان پیش رفت که نشان می‌دهد سرعت رشد نقدینگی کاهش یافته است.

خانه ملت: نمایندگان مجلس در رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷‌، دریافت ۶۰ درصد از سود حاصل از واردات خودرو در سال‌های ۹۵ و ۹۶ را به عنوان مالیات ویژه تصویب کردند.

فارس: بر اساس آمارهای رسمی تراز تجاری (کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی) در ۹ ‌ماه امسال به منفی پنج میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار رسیده است.

مهر: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: میانگین استاندارد گوگرد بنزین باید عدد ۵۰ باشد که در حال حاضر این رقم در تهران بالاتر بوده و در حدود عدد ۶۰ است. این مساله به دلیل مشکلی بود که برای پالایشگاه شازند اراک ایجاد شد که بنابر اعلام مشکل مربوطه حل شده است.

ایسنا: بعد از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه سازمان‌های نظام‌مهندسی دیگر حق کسر پنج درصد از حقوق مهندسان را ندارند که با مخالفت رئیس این سازمان همراه شده، هم‌اکنون دفاتر استانی بلاتکلیف  مانده‌اند که آیا این کارمزد را بگیرند یا نگیرند.

ایلنا: سازمان ملل در گزارشی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، بالای پنج درصد باقی می‌ماند.

ایرنا: بر اساس گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در دی‌ماه امسال پژو ۲۰۰۸ در بالاترین سطح کیفی و سایپا ۱۳۱ در پایین‌ترین سطح کیفی قرار گرفتند.

مهر: مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدماتی در پاییز ۹۶ را اعلام کرد که نشان می‌دهد تورم حوزه خدمات در پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال 7 /3 درصد افزایش یافته است.

ایلنا: هیات وزیران میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ (عیدی) را مبلغ ثابت هشت میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تعیین کرد.

خانه ملت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارسال نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبر داد.

مهر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با استقبال از طرح پیش‌فروش سکه در یک هزار و ۳۱۲ شعبه منتخب بانک ملی گفت: این طرح تاثیری آنی بر قیمت در بازار ندارد.

ایسنا: طبق نظرسنجی موسسه «پی دبلیو سی» از ۱۲۹۳ مدیرعامل شرکت‌های بزرگ در ۸۵ کشور جهان، آمریکا جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری شناخته شد.

دراین پرونده بخوانید ...