شناسه خبر : 25778 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اینفوگرافیک

سیر صعودی

گزارش بانک مرکزی از ادامه افزایش ‌قیمت مسکن در زمستان

بر اساس آخرین آمار از بازار مسکن شهر تهران در دی‌ماه 1396 که از سوی روابط عمومی بانک مرکزی منتشر شد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در این ماه به 19 هزار و چهار واحد مسکونی رسید.

بر اساس آخرین آمار از بازار مسکن شهر تهران در دی‌ماه 1396 که از سوی روابط عمومی بانک مرکزی منتشر شد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در این ماه به 19 هزار و چهار واحد مسکونی رسید. این آمار، 5 /13 درصد افزایش معاملات مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. در میان این معاملات، واحدهای مسکونی نوساز تا پنج سال ساخت با 5 /49 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این آمار توزیع فراوانی تعداد معاملات بر حسب قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی نشان می‌دهد واحدهای مسکونی که قیمت هر مترمربع از آنها بین 3 تا 5 /3 میلیون تومان است با 9 /9 درصد بیشترین سهم را دارا بوده‌اند. تعداد معاملات بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی نیز بیانگر آن است که واحدهای مسکونی زیر 80 مترمربع با 3 /50 درصد بیشترین سهم را از آن خود کرده‌اند. همچنین معاملات بر حسب ارزش هر واحد مسکونی حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی که ارزش آنها بین 150 تا 200 میلیون تومان است، با سهم 6 /11 درصد، بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های شهر تهران در دی‌ماه 1396 معادل 24 /5 میلیون تومان بود که این رقم افزایش 7 /16درصدی قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به ماه مشابه سال قبل و سه درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.

طبق این گزارش بانک مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاری هم در دی‌ماه 1396 در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 3 /10 و 3 /9 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

تجارت فردا- اینفوگرافیک- سیر صعودی