شناسه خبر : 25609 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خوش‌بینی روحانی

رئیس‌جمهور: دولت نمی‌خواهد ارز را برای تامین بودجه خود گران کند

دولت، اولین مخاطب اعتراضات و چرایی گرانی‌ها در ایران است. همین باعث شد تا رئیس‌جمهوری هفته پیش برای سومین بار در دولت دوازدهم در مقابل دوربین زنده صدا و سیما با مردم گفت‌وگو کند.

خوش‌بینی روحانی

دولت، اولین مخاطب اعتراضات و چرایی گرانی‌ها در ایران است. همین باعث شد تا رئیس‌جمهوری هفته پیش برای سومین بار در دولت دوازدهم در مقابل دوربین زنده صدا و سیما با مردم گفت‌وگو کند. گفت‌وگویی که انتظار می‌رفت در یک روال غیرمعمول به سوالات و پاسخ‌های متفاوتی بینجامد. اما روحانی در این گفت‌وگو به روال قبل سخن گفت. از چالش‌های دولتش گفت و دستاوردهایش. از تلاشش برای تحقق وعده‌هایی که هنوز محقق نشده و برنامه‌هایی که دارد. گفت‌وگویش رنگ‌و‌بوی خوش‌بینانه‌ای داشت. چراکه در زمان کاهش درآمدها و مضیقه بودجه اعلام کرد «درآمد ارزی‌مان خوشبختانه بیشتر از مخارج ارزی‌مان است». او درباره نوسانات نرخ ارز هم توضیحاتی داد و به مشکل طولانی اقتصاد ایران اشاره کرد و وعده داد «‌نوسانات نرخ ارز هم بلندمدت نخواهد بود و مقامات بانک مرکزی در این زمینه تلاش‌های خود را دنبال می‌کنند. ما حتماً کمبود منابع ارزی نداریم. منابع ارزی ما خوب است و در آینده بهتر هم می‌شود. من به مردم می‌گویم که دولت نمی‌خواهد ارز را برای تامین بودجه خود گران کند، مردم مطمئن باشند.» 

روحانی باز هم به اعتراضات اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهیم در کشور ناامنی باشد. اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد حتی اینکه مردم به خیابان‌ها بیایند و در چارچوب قانون تظاهرات انجام دهند، اشکالی ندارد. او گفت ما حتماً مشکل مردم را حل می‌کنیم. این‌گونه نیست که دولت به فکر و یاد مردم نباشد و آنان مجبور باشند به خیابان‌ها بیایند. ما حتماً مردم را فراموش نمی‌کنیم. البته اعتراض هم حق مردم است. او به مساله شبکه‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی آن هم اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته سالی 100 هزار شغل ایجاد شده که موبایل‌محور هستند و ما باید تلاش کنیم که زیرساخت‌های این مشاغل را فراهم کنیم. او به اشتغال هم اشاره کرد و گفت ایجاد اشتغال و رفع فقر مطلق دو دغدغه ماست. ما بودجه‌ای برای این دو در لایحه در نظر گرفته‌ایم و از نمایندگان می‌خواهم این بودجه را محقق کنند و با یاری کردن دولت در تصویب بودجه، بودجه‌ای را تحویل ما بدهند که توان دولت و رئیس‌جمهوری را برای عملی کردن وعده‌هایشان به مردم فراهم کند. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها