شناسه خبر : 25523 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: مسعود کرباسیان در حکمی ابوالقاسم رحیمی‌انارکی را به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک مسکن منصوب کرد.

ایسنا: صادرات گندم در حالی ۱۳۵۱ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده که واردات آن با ادامه ممنوعیت، تقریباً متوقف شده است و نشانگر خودکفا شدن این محصول استراتژیک در ایران و مثبت شدن تراز تجاری آن مانند ماه‌های گذشته است.

ایلنا: رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از ایجاد بازار سیاه خودروهای وارداتی و افزایش ۵۰۰ میلیون‌تومانی متوسط قیمت آنها خبر داد و اعلام کرد: قیمت خودروهای وارداتی بنزینی 5 /38 درصد و قیمت خودروهای هیبریدی ۴۲ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که سهم بخش خصوصی از بازار واردات خودرو فقط پنج درصد است.

ایسنا: به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، رقم دستمزد امسال کارگران ۹۳۰ هزار تومان است که بر اساس آن حداقل یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان عیدی باید به کارگران پرداخت شود.

ایرنا: مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس برآورد کرده است که تحویل هواپیماهای ایرباسی که در قراردادهای پسابرجامی با ایران منعقد شده بود، ممکن است با تاخیر انجام شود.

ایسنا: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با توجه به اینکه ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق را نیروگاه‌های آبی به خود اختصاص داده‌اند، اگر وضعیت بارش‌ها به همین روال پیش برود، به احتمال زیاد در تابستان سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

ایلنا: رئیس اتحادیه واردکنندگان موبایل درباره طرح رجیستری موبایل گفت: بازار موبایل ایران ۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و قاچاق در کالای تلفن همراه ضرر ۲۷۰۰ میلیارد‌تومانی به دولت می‌زند که رقم سنگینی است. با اجرای طرح رجیستری علاوه بر ساماندهی بازار دولت نیز درآمد مناسبی کسب می‌کند.

مهر: رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: حالا که رقم تسهیلات ۱۵ میلیون تومان شده نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند و ممکن است منابع قرض‌الحسنه بانکی کفاف آن را ندهد.

مهر: وزیر اقتصاد عدم واریز سود سهام عدالت مشمولان از زمان اعلام پرداخت‌ها را منوط به بررسی سازمان خصوصی‌سازی دانست و گفت: البته ۱۴ میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند.

ایسنا: رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران معتقد است نرخ واقعی دلار بر اساس محاسبات انجام‌شده در اتاق بازرگانی ۴۵۰۰ تومان است و اگر پایین‌تر از این میزان در بازار فروخته شود به ضرر تولید داخلی و به نفع واردات است.

دراین پرونده بخوانید ...