شناسه خبر : 25015 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها (اقتصادی)

ایلنا: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر مسوولان گمرک و وزارت اقتصاد با تخلفات و باندبازی‌ها برخورد نکنند، مستندات خود در خصوص قاچاق روزانه 3300 کانتینری را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.

دنیای‌اقتصاد:‌ خودروسازان نیمه‌دولتی طی هشت ماه سال‌جاری در شرایطی افزایش ۷ / ‌۱۶‌درصدی تیراژ تولید را تجربه کردند که خودروسازان بخش خصوصی در همین مدت توانستند به رشد ۷ / ۳۸‌درصدی دست یابند.

ایسنا: بخش سالم پلاسکو دوباره فعال شد و آغاز به کار کرد.

مهر: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که متاسفانه وضعیت حفاظت از منابع عظیم خاک در کشور مناسب نیست که عمده‌ترین عامل فرسایش و از بین رفتن آن بی‌توجهی به حفاظت از خاک است.

ایرنا: رئیس سازمان امور مالیاتی گفت این سازمان درصدد است از فعالان اقتصادی فضای مجازی مالیات دریافت کند، ولی در این زمینه با چالش‌هایی هم روبه‌روست اعم از تعیین مشمولیت‌های مالیاتی آنها.

ایسنا: مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که مهلت اعتبار ثبت سفارش کالاها تا اطلاع ثانوی ۹۰ روز از تاریخ صدور تعیین شده است.

میزان: بر اساس آمار گمرک در هشت‌ماهه نخست سال جاری حدود ۱۷۹ تن اره‌دستی از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

ایلنا: مدیرعامل شستا گفت: شستا از 9 هلدینگی که دارد به پنج هلدینگ که شامل نفت و گاز، دارو، بانک و بیمه و فناوری نوین خواهد بود فعالیت خود را محدود خواهد کرد و بقیه را واگذار می‌کند.

ایسنا: بانک مرکزی اعلام کرد بیش از 13 هزار میلیارد تومان چک صادرشده به دلیل پاسخگو نبودن موجودی حساب صادرکننده در آبان‌ماه برگشت خورد.

فارس: آمار گمرک حاکی از کاهش ۱۹‌درصدی صادرات پسته ایران در هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

صدا‌و‌سیما: وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد ساخت شش هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن باری با روس‌ها داریم که بخش اعظم آن، در ایران ساخته می‌شود.

الف: احمد توکلی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور تاکید کرده است که مناقصات نباید با حضور تعاونی کارکنان و صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها برگزار شود و این تبصره باید حذف شود.

مهر: رئیس کل بانک مرکزی با پرده‌برداری از تخلفات یکی از مدیران تعاونی اعتباری فرشتگان گفت: یکی از مدیران ۷۰۰ میلیارد تومان از حساب تعاونی، به نفع خود برداشت کرد.

دراین پرونده بخوانید ...