شناسه خبر : 24926 لینک کوتاه

با خبرگزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: همزمان با سفر وزیر امور اقتصاد ملی مجارستان به ایران تفاهم‌نامه بین ایران و مجارستان برای تولید هزار دستگاه اتوبوس امضا شد.

ایسنا: علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی وزیر کشاورزی از ممنوعیت واردات شکر و بی‌نیازی از آن تا پایان امسال خبر داد.

مهر: رئیس ایمیدرو در نامه‌ای خطاب به ریاست خانه معدن ایران درخواست کرد تا بانک‌هایی که پروانه بهره‌برداری معادن را به عنوان ضمانت برای پرداخت وام قبول نمی‌کنند، به این سازمان معرفی شوند تا با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

مهر: دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر توقف اجرای ثبت‌نام، آگهی استخدام و لغو آزمون وزارت نفت را صادر کرد. وزیر نفت پیش از این گفته بود اگر دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی این وزارتخانه را متوقف کند، ما در کل آزمون را منتفی می‌کنیم.

ایرنا: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در صورت ادامه وضعیت فعلی، ایران چند سال دیگر به واردکننده انرژی تبدیل می‌شود گفت: میزان مصرف انرژی در ایران در مقایسه با کشورهای مشابه سه برابر است.

مهر: میانگین تولید روزانه بنزین کشور در هشت‌ماهه سال جاری به 4 /74 میلیون لیتر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد رشد داشته است.

ایسنا: احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نقد عملکرد بانک‌ها گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از وام و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به این تسهیلات سه برابر دهک‌های پایین است.

ایسنا: با هدف بهره‌گیری از تخصص جهانی در راستای حمایت از تلاش‌های ملی برای احیای دریاچه ارومیه، پروژه چهارساله مشترک فائو و ستاد احیای دریاچه ارومیه استارت خورد.

ایرنا: واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ در آسیا در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن -که بالاترین رکورد شش ماه اخیر بود- کاهش یافت که نخستین کاهش از ژوئن بود.

ایسنا: بررسی آمار تجارت خارجی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که بیش از یک‌ششم واردات ایران از طریق امارات متحده عربی انجام می‌شود.

تسنیم: خلیل آقایی با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منصوب شد.

ایرنا: قائم‌مقام مدیرعامل خانه عمران گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۲۰ درصد تلفات زلزله طی ۵۰ سال اخیر مربوط به ایران بوده است.

مهر: میزان صادرات نفت ایران به بازارهای اروپایی در ماه نوامبر (آبان- آذر) به ۴۰ درصد از حجم کل صادرات نفت رسید.

دراین پرونده بخوانید ...