شناسه خبر : 24635 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: رئیس‌جمهور در حکمی مهندس بیژن نامدار‌زنگنه، دکتر رضا اردکانیان و محمد شریعتمداری وزیران نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت را به عنوان «عضو شورای عالی آمایش سرزمین» منصوب کرد.

ایسنا: جریان گردش منابع در صندوق توسعه ملی حاکی از پرداخت بیش از ۳۶ هزار میلیون دلار تسهیلات ارزی و بالغ بر ۶۶۰۰ میلیون دلار سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل است.

ایرنا: آن‌طور که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تاکنون شرکت‌های سرمایه‌پذیر بابت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵، ۶۵۰ میلیارد تومان سود پرداخت کرده‌اند که این رقم می‌تواند دو تا سه برابر افزایش یابد.

ایسنا: یحیی آل‌اسحاق درباره آخرین وضعیت صادرات سیمان ایران گفت: واقعیت این است که عراقی‌ها تحت این عنوان که می‌خواهند در تولید و صنعت سیمان خودکفا شوند، واردات سیمان ایرانی را ممنوع کردند.

ایسنا: رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌داران سنتی تهران با بیان اینکه نمی‌توان این صنف تاریخی-فرهنگی را از اصناف کشور حذف کرد، گفت: با ممنوعیت عرضه قلیان، عرضه آن زیرزمینی و ۳۵ هزار نفر فقط در تهران از کار بیکار می‌شوند.

ایرنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حداقل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی سال آینده اختصاص می‌یابد.

ایسنا: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن دستورالعمل طرح مبارزه با قاچاق قطعات خودرو خبر داد. 

مهر: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم افشای اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار، گفت که ۷۰۰۰ مجموعه خیریه در کشور هستند که صورت‌های مالی‌شان افشا نشده و این خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است.

ایسنا: رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: عملیات بارورسازی ابرها دو میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که به دلیل نبود این اعتبار نمی‌توان این پروژه را اجرایی کرد.

مهر: رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با انتقاد شدید از جدول پاکی خرید گندم در وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: به هیچ وجه درون گندم هفت درصد خاک وجود ندارد و ما اعتقاد داریم این خاک به گندم اضافه می‌شود.

ایسنا: بررسی‌ها نشان از آن دارد با وجود آنکه دولت از محل مالیات بر واردات، شماره‌گذاری و نقل‌وانتقال خودرو برای شش‌ماهه نخست سال درآمد دو هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان را مصوب کرده بود، تنها ۹۷۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

دراین پرونده بخوانید ...