شناسه خبر : 24189 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

شانا: بر اساس آخرین اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، ایران از حیث برخورداری از ظرفیت‌های اکتشافی، پس از عراق و روسیه در رتبه سوم دنیا قرار دارد.

ایسنا: محمد شریعتمداری در نامه‌ای از کرباسیان درخواست کرد تا صندوق‌های حمایتی این وزارتخانه از فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری سال ۱۳۹۶ خارج شوند. 

ایسنا: بعد از تصمیم بانک مرکزی برای تبدیل بدهی بانک‌ها به خط اعتباری ظاهراً این سیاست در دستور کار قرار گرفته و طبق شرایط تعیین‌شده بخشی از اضافه برداشت بانک‌ها به تدریج تسویه می‌شود.

ایلنا: نگاهی به آمار واگذاری‌های صورت‌گرفته در سال جاری نشان می‌دهد یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تا به امروز توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میان ۱۰۲ میلیارد ریال از طریق بورس و یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال از طریق مزایده انجام شده است.

ایسنا: وزیر نفت در واکنش به مواضع اخیر ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: امیدوارم سیاست‌های اخیر ترامپ تاثیری در تمایل شرکت‌های خارجی برای مذاکره نفتی با ایران نداشته باشد.

مهر: دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت از کاهش ۵۰‌درصدی حضور رقبای ایران (ترکیه، چین و آمریکا) در بازار عراق خبر داد.

ایسنا: غول نفت و گاز فرانسوی توتال در پی تصمیم ترامپ برای عدم تصویب پایبندی ایران به برجام، اعلام کرد اگر آمریکا تصمیم بگیرد تحریم‌های یکجانبه علیه تهران وضع کند، این کشور تلاش می‌کند پروژه گاز ایران را پیش ببرد.

ایلنا: وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیگر فیلترینگ جواب نمی‌دهد گفت: باید ظرفیت تولید را فعال کنیم. نظارت بر کودک یک حرکت مثبت است که در غرب نیز برای این کار هزینه می‌شود. در حال حاضر طرح اینترنت کودک در حال راه‌اندازی است و باید بعد از اجرا بازخوردش به مردم ارائه شود.

ایسنا: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ۸۵ مورد استاندارد خودرو که از دی‌ماه سال آینده اجباری می‌شود شامل تولید داخل و خودروهای وارداتی است و به یقین از این تاریخ، به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد خودرو غیراستاندارد داخلی و خارجی وارد بازار شود.

ایسنا: حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تصحیح نظام مالیات در بخش مسکن یکی از برنامه‌های یک سال آینده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

مهر: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اقتصاد ایران در برابر شوک‌های بیرونی مصونیت یافته است، گفت: به‌رغم صحبت‌های ترامپ، شاهد شوک هیجانی در بازار ارز نبودیم.

ایسنا: ایران در نیمه نخست سال جاری بیش از هشت میلیون دلار شیر خشک وارد کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها