شناسه خبر : 23731 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

9 میلیون سفر خارجی در سال 95

a-12-1نوشت: بر اساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند؛ آماری که توجه‌ها را به سه عامل غیرواقعی بودن نرخ ارز، فقدان زیرساخت‌های مناسب گردشگری و هزینه‌های بالای سفرهای داخلی به نسبت خدمات موجود جلب می‌کند. با فرض اینکه از 9 میلیون گردشگر خروجی، سه میلیون نفر ارز مسافرتی 300دلاری دریافت کرده باشند، حدود 900 میلیون دلار از کشور خارج شده است و دولت 125 میلیون دلار به گردشگران خروجی یارانه پرداخته است. بر اساس این آمار، تراز گردشگری ورودی و خروجی کشور در سال گذشته به میزان چهار میلیون و 295 هزار و 57 نفر منفی است.

♦♦♦

درآمدزایی هفت هزارمیلیاردی از تسعیر ارز

a-12-2به نقل از هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس نوشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال       37 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم. چراکه در بودجه هر بشکه ۵۰ دلار پیش‌بینی شده بود اما اکنون حدود ۴۳ دلار به فروش می‌رسد و حدود هفت تا هشت دلار کسری نسبت به رقم پیش‌بینی‌شده دارد. البته افزایش قیمت ارز برای دولت درآمد ایجاد می‌کند، در بودجه سال ۹۵ نرخ تسعیر ارز دو هزار و ۹۵۰ تومان معین شد، اما دولت عملاً  سه هزار و ۳۰۰ تومان فروخت، یعنی حدود شش تا هفت هزار میلیارد تومان از محل تسعیر ارز و تفاوت قیمت ارز منابع مالی به دست آورد.

♦♦♦

110 هزار تن تخم مرغ مازاد

a-13-2به نقل از رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران نوشت: مذاکره با افغانستان برای صادرات تخم مرغ شکست خورده و افغانستان حاضر به واردات تخم مرغ ما نیست. قیمت تخم مرغ در کشور ترکیه بسیار پایین‌تر از ایران است و افغان‌ها ترجیح می‌دهند از این کشور واردات انجام دهند. از ابتدای سال تاکنون تنها حدود سه هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده و بعید است تا آخر سال صادرات دیگری داشته باشیم چراکه رقیب قدرتمندی مانند ترکیه داریم که نمی‌توانیم با او رقابت کنیم. تولید تخم مرغ در داخل حدود یک میلیون تن است و میزان مصرف نهایتاً ۸۵۰ هزار تن خواهد بود و ما با مازاد ۱۶۰ هزارتنی محصول مواجه‌ایم.

♦♦♦

تبلیغات غیرمجاز در حضور مقام ناظر

a-13-3نوشت: طبق اعلام بانک مرکزی «قرعه‌کشی، اعطای جایزه و تبلیغات توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه (به‌استثنای صندوق‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها) ممنوع است». چند روزی است در برخی از بزرگراه‌های تهران تبلیغات بیلبوردی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به چشم می‌خورد. این در حالی است که بانک مرکزی در زمینه ممنوعیت انجام تبلیغات از سوی صندوق‌های قرض‌الحسنه، بارها به تمامی این صندوق‌ها هشدار داده است. یک مقام آگاه گفت: همه صندوق‌های قرض‌الحسنه در تبلیغات محدودیت دارند و بر اساس اعلام بانک مرکزی، نباید برای اخذ سپرده اقدام به تبلیغ کنند و بانک مرکزی پیگیر برداشتن تبلیغات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سطح شهر است. صدا و سیما هم البته فعالیت این صندوق قرض‌الحسنه را تبلیغ می‌کند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها