شناسه خبر : 23606 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مقصد جدید گردشگری ایرانیان

a-14-1نوشت: نگاهی به آمارهای گردشگری خروجی ایران نشان می‌دهد سفرهای خارجی ایرانیان به‌ طور فزاینده‌ای در چند سال اخیر رشد داشته؛ امری که می‌تواند منجر به خروج ارز از کشور شود. پس از ترکیه به نظر می‌رسد روسیه به یکی از مقاصد جذاب سفرهای ایرانیان تبدیل شده باشد. مروری بر آمار گردشگران ایرانی روسیه در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 نشان می‌دهد بازدیدکنندگان ایرانی این کشور از 26 هزار نفر به بیش از 67 هزار نفر رسیده‌اند که حاکی از رشد 60درصدی میانگین تعداد سفرها در هر سال است. می‌توان مهم‌ترین دلیل چنین رویدادی را کاهش ارزش روبل روسیه و ثابت نگه‌داشتن نرخ برابری ریال در برابر دلار در سال‌های اخیر دانست.

♦♦♦

وکیل زنجانی: معطل شرکت نفت هستیم

a-14-2در گفت‌وگو با وکیل بابک زنجانی از آمادگی شرکای زنجانی برای پرداخت مبلغ بدهی او خبر داد و نوشت: آنها اعلام کردند اموال زنجانی را یا عیناً به ما مسترد کنید و ما عین رقم بدهی مندرج در دادنامه را پرداخت می‌کنیم یا بر اساس کارشناسی انجام شده و مورد تایید دادستانی، دو هزار میلیارد تومان به‌عنوان ارزش اموال داخلی از مبلغ بدهی او کسر کرده و الباقی بدهی را بپردازیم. با وجود مذاکرات متعدد حضوری، شرکای زنجانی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند و منتظر پاسخ وزارت نفت هستند. شرکای خارجی پرداخت بدهی زنجانی را تقبل کرده‌اند. اما تعلل وزارت نفت می‌تواند در اعتماد آنان برای پرداخت بدهی مشکل ایجاد کند.

♦♦♦

فرار مالیاتی به کمک بانک‌ها

a-15-2نوشت: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بانک‌ها و موسسات مالی مکلفند حساب‌هایی با تراکنش بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال را به سازمان امور مالیاتی بفرستند؛ اما به گفته مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی بانک‌ها از قانون تمکین نمی‌کنند. علی عسکری، رئیس پیشین سازمان مالیاتی می‌گوید نظام بانکی نمی‌خواهد این اطلاعات را در اختیار نظام مالیاتی قرار دهد. ممکن است اتفاقاتی در شبکه بانکی رخ داده و پول‌هایی بین یک عده ردوبدل شده باشد که نمی‌خواهند افشا شود؛ اما نظام بانکی بداند اگر بانک‌ها همه این اطلاعات را هم بدهند، نظام مالیاتی این اطلاعات را افشا نمی‌کند و کاری به شناسایی اشتباهات نظام بانکی ندارد.

♦♦♦

تاسیس 7600 صندوق قرض‌الحسنه در مساجد

a-15-3نوشت: در شرایطی که بانک مرکزی به موازات برنامه مقابله با فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که در مراحل پایانی خود قرار دارد، بحث ادغام بانک‌های ضعیف و کوچک را در دستور کار خود قرار داده است تا با تشکیل بانک‌هایی بزرگ‌تر و منظم‌تر خدماتی درخور به مردم ارائه شود، اشتها برای تاسیس این نوع موسسات از بانک گرفته تا صندوق قرض‌الحسنه در برخی از نهادها موج می‌زند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور با محوریت مساجد خبر داد و گفته 7600 مسجد به عنوان هدف مشخص شده است. او گفته نظام بانکی کشور در بسیاری جاها پاسخگوی محرومان نیست، به همین دلیل بسیج باید پای کار بیاید.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها