شناسه خبر : 22787 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

کاهش صادرات پسته ایران 

a-14-1نوشت: آمار تجارت پسته نشان می‌دهد در چهار‌ماهه اول امسال صادرات پسته ایران از نظر وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزشی بالغ بر ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت کرده است. البته این محصول ارزآور نسبت به پارسال گران‌تر مبادله می‌شود. بر اساس آخرین آمار منتشر‌شده از گمرک طی چهار ماه امسال ۱۶ هزار و ۶۵۹ تن و ۶۱۷ کیلوگرم انواع پسته و مغز پسته به ۵۶ کشور صادر شده که ارزشی بالغ بر ۱۷۳ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۲۷ دلار داشته است. این آمار نشان می‌دهد آمریکا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته همچنان مشتری پسته ایران است. 

♦♦♦

آستان قدس در اتاق شیشه‌ای 

a-14-2نوشت: قرار است آستان قدس رضوی، اطلاعات عملکرد اقتصادی خود را تا پایان شهریورماه آماده کرده و به اطلاع عموم برساند. این گام رو به جلو که از سوی این آستان برای شفافیت عملکرد پیگیری می‌شود، در حالی حائز اهمیت است که بارها از سوی منتقدان، آستان قدس رضوی، برای عدم پرداخت مالیات، مورد نقد قرار گرفته بود. قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: قبل از اینکه تولیت آستان به دست آیت‌الله رئیسی باشد، یک سیستم نظارتی قوی از داخل خود آستان وجود داشت، اما آیت‌الله رئیسی دستور دادند که نهادهای نظارتی بیرونی نیز باید وارد شوند تا شک و شبهه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی این آستان وجود نداشته باشد.

♦♦♦

ساخت پارک جای پلاسکو

a-15-2به نقل از علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف نوشت: پیشنهادهایی مبنی بر تبدیل پاساژ پلاسکو به پارک مطرح شده اما این پیشنهادها رد شده است. بنیاد مستضعفان مکلف شده ساخت پلاسکو و حقوق کسبه را در دستور کار قرار دهد و مورد توجه داشته باشد. در ساخت مجدد پلاسکو شک نکنید. این مکان حتماً بازسازی شده و تحویل افراد داده می‌شود، اما حتی اگر یک درصد سیاست کشور بر آن باشد که این پاساژ ساخته نشده و مثلاً به‌جای آن پارکی به منظور قدردانی از شهدای آتش‌نشان ایجاد شود نیز حق و حقوق مالکان پلاسکو با دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت. دلیل تاخیر بازسازی تغییر دولت و شورای شهر است.

♦♦♦

واردات ۸۰۰ هزار‌دلاری سیگار 

a-15-3نوشت: آمار مقدماتی گمرک نشان می‌دهد در چهار‌ماهه نخست سال جاری ۲۲۰ تن سیگار حاوی توتون به ارزش ۸۴۱ هزار دلار به ایران وارد شده است. این محموله‌ها از کشور امارات متحده عربی به ایران آمده است. همچنین در این مدت ۷۹۳ تن توتون و تنباکو به ایران وارد شده که ارزش این محموله‌های وارداتی نیز به پنج میلیون و ۴۵۶ هزار دلار می‌رسد. تنها ۲۴۰ کیلوگرم تنباکو به ارزش ۵۴۵ دلار از جمهوری کره به ایران وارد شده است. واردات سیگار حاوی توتون در حالی کماکان انجام می‌شود که دولت موظف بود تا پایان برنامه پنجم توسعه واردات سیگار را به صفر برساند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها