شناسه خبر : 22784 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها

مهر: حجم بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ابتدای مهرماه تا پایان هفته دوم مردادماه چهار درصد کاهش داشته است.

ایسنا: طبق اعلام اداره آمار ترکیه، صادرات این کشور به ایران ۴۱ درصد افت کرده که به گفته رئیس شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه رکود حاکم بر فضای اقتصادی منطقه و مسائل سیاسی داخل ترکیه مهم‌ترین دلایل کاهش روابط اقتصادی است.

ایسنا: محمدرضا تابش، عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه کار ساماندهی تعاونی‌های غیرمجاز تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد،‌ گفت طبق گزارش بانک مرکزی ۹۸ درصد سپرده‌گذاران کاسپین تعیین تکلیف شده‌اند.

فارس: نشانه‌هایی مبنی بر تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران از ساخت‌وساز در مناطق شمال شهر به هسته مرکزی با رشد ۵۶‌درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در نقاط بافت فرسوده تهران طی چهار ماه ابتدای سال جاری دیده می‌شود.

ایرنا: معاون سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در سال ۱۳۹۵ همکاری مناسبی بین دولت و نظام بانکی صورت گرفته به طوری که دولت ۱۳۱ هزار میلیارد ریال بدهی خود را به نظام بانکی پرداخت کرده است.

مهر: توافقنامه مشارکت و سرمایه‌گذاری سه‌جانبه نفتی، میان یک شرکت ایرانی با زاروبژنفت روسیه و یونیت اینترنشنال ترکیه، در مسکو امضا شد.

مهر: صادرات نفت ایران به هند در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن 3 /16 درصد کاهش یافت. هندی‌ها به دلیل مناقشه بر سر میدان گازی «فرزاد بی»، واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

مهر: وزیر نیرو گفت در موضوع استخدام ۲۰۳۷۰ نفر در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، تنها با تبدیل وضعیت این افراد موافقت کرده درحالی‌که جذب این نیروها در دولت‌های قبل انجام شده است.

مهر: سامانه ثبت قراردادهای کار و سامانه ثبت دادخواست‌ها با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

ایرنا: میزان واردات کشور در سه‌ماهه اول امسال با افزایش 48 /13‌درصدی در وزن و 97 /23‌درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است و همچنان چین، امارات متحده عربی و جمهوری کره در صدر کشورهای صادرکننده به ایران قرار دارند.

صداوسیما: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: به‌زودی تعداد استانداردهای خودرو به ۸۳ مورد افزایش خواهد داشت و خودروهایی که استانداردهای هشتادوسه‌گانه را رعایت نکنند، تولید یا وارداتشان متوقف می‌شود.

تسنیم: شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل بهار سال ۱۳۹۶ به عدد 6 /218 رسید که نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل 1 /14درصد افزایش داشته است.

 

دراین پرونده بخوانید ...