شناسه خبر : 22414 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مالیات‌ستانی از استارت‌آپ‌ها

a-14-1نوشت: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی امسال بازیکنان جدیدی را به ماراتن مالیات‌ستانی فراخوانده و از ابلاغ دریافت مالیات از شرکت‌های فعال در فضای مجازی از دو هفته آینده خبر داده است. کامل تقوی‌نژاد گفته به تازگی ۱۱ هزار شرکت در فضای مجازی شناسایی کردیم که بر اساس نوع فعالیت‌شان مشمول مالیات خواهند شد. اما این سخنان با واکنش دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی مواجه شده و او گفته منظور از 11 هزار کسب‌وکار شناسایی‌شده ظاهراً وب‌سایت‌هایی است که نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند؛ درحالی‌که اخذ این نماد به‌تنهایی اثبات‌کننده راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی نیست و دریافت مالیات از استارت‌آپ‌ها نشانه عدم شناخت از آنهاست.

♦♦♦

عقبگرد غول پسته، زعفران و خرما

a-14-2به نقل از معاون وزیر جهاد کشاورزی نوشت: «جغرافیای کشت پسته و زعفران و نخیلات خرما در حال کاهش است.» این خبر در حالی عنوان شده که ایران با وجود تولید ۹۵‌ درصد زعفران، ۳۵‌ درصد پسته و ۱۳درصد تولید خرمای جهان از رقبا عقب مانده و در یک قلم مقام اول و دومی تولید پسته دنیا را به کالیفرنیا و ترکیه واگذار کرده. حاکمیت ایران بر بازار زعفران هم از ‌دست ‌رفته و خبر کشت گسترده زعفران در افغانستان و چین به گوش می‌رسد. این مقام مسوول می‌گوید سه کالای عمده صادراتی ایران قربانی جدایی علم از تولید شدند و کشت علمی زعفران در کشورهای پیشرفته تهدید جدی برای زعفرانکاران ایرانی است.

♦♦♦

کارچاق‌کنی‌های میلیاردی

a-15-2نوشت: بر اساس آمار قوه قضائیه ۹۷ درصد کشفیات سال ۹۵ مربوط به «کارراه‌اندازی» است. مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال 95 حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال کارچاق‌کنی به تعداد ۳۴۴ مورد کشف شده است؛ این در حالی است که ارزش کل کشفیات، ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است. این ارقام به این معناست که ۹۷ درصد کشفیات این مرکز مربوط به کارچاق‌کن‌هاست. محاسبات روی ارزش ریالی و تعداد کارچاق‌کنی‌ها نشان می‌دهد به‌طور میانگین، هر کارچاق‌کنی ۴۴ میلیارد تومان آب خورده است. اینها در حالی است که بودجه دستگاه قضا در سال گذشته، چیزی حدود هفت هزار میلیارد تومان بود.

♦♦♦

بانکداران ملّاک

a-15-3نوشت: بر اساس آمارها 5 /2 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که به گفته حسین عبده‌تبریزی، مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی در برنامه تلویزیونی بخش قابل ملاحظه‌ای از خانه‌های خالی در تملک بانک‌هاست و به همین خاطر بانک مرکزی فشار زیادی برای فروش خانه‌های خالی بر بانک‌ها وارد کرده است. حسام‌الدین عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تایید سخنان عبده‌تبریزی بر مالکیت قابل توجه بانک‌ها بر خانه‌های خالی صحه گذاشت و گفت: بسیاری از خانه‌های لوکس که امروز با آنها در شهرهای بزرگ مواجه هستیم متعلق به بانک‌ها هستند و بزرگ‌ترین سوداگری در حوزه مسکن از سوی بانک‌ها انجام شده و بانک مرکزی باید بانک‌ها را ملزم به فروش خانه‌های خالی کند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها