شناسه خبر : 22294 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

سونامی تعطیلات شمال 

a-16-1نوشت: سونامی شمال چرا تکرار شد؟ این روزنامه نوشت تنها در فاصله روزهای چهارم تا هفتم تیرماه (تعطیلات عیدفطر) بیش از سه میلیون و 800 هزار مسافر به استان مازندران رفته‌اند. تجمیع و تمرکز تعطیلات منجر به هجوم گردشگران در چند مقطع مشخص به مقاصد سنتی از جمله شهرهای شمالی کشور نه‌تنها به مشارکت سازنده جامعه محلی در توسعه گردشگری کمک نمی‌کند، بلکه ازدحام گردشگران آنها را آزرده می‌کند و تبعات جبران‌ناپذیر اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی و محیط زیستی دارد. سونامی تعطیلات نشان می‌دهد ساماندهی تعطیلات و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته به‌عنوان یک زیرساخت ابتدایی و غیرقابل انکار برای تبدیل شدن گردشگری داخلی به یک صنعت مورد اعتنا مهم است. 

♦♦♦

دزدی از پلاسکو با بند شلوار

a-16-2نوشت: برخی پلاسکونشینان مجبورند شب تا صبح در خیابان‌ کشیک بدهند تا دزدان نتوانند اموالشان را از پاساژی که نیمی از آن سوخته به غارت ببرند. سعیدی، نماینده کسبه پلاسکو گفت: حدود ۲۸۶ واحد سالم از پلاسکو بر جای مانده اما طی این ماه‌ها دستبردهای متعدد به آنها زده شده و بسیاری از اجناس آنها به سرقت رفته است. دزدها با استفاده از بند شلوارها طناب‌هایی درست کرده و به این ترتیب اجناس ما را از مغازه‌ها خارج می‌کنند. زمانی که موضوع را از ارگان‌های مختلف مانند نیروی انتظامی و شهرداری پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که این مساله به آنها ارتباطی ندارد. در چنین شرایطی کسبه مجبورند خود از اموالشان محافظت کنند. 

♦♦♦

دارایی‌های کاسپین به نام دو زن 

a-17-2نوشت: کشف دارایی‌های جدید «کاسپین»، آن هم از نوع ثبت دارایی‌ها به نام دو زن صیغه‌ای خبری است که از کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی به بیرون درز کرد. الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اموال جدید کشف‌شده از صاحبان کاسپین، ۹۸ آپارتمان و ۷۵ باغچه و دو زن صیغه‌ای است که برخی از اموال به اسم آنها شده بود.» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دارایی‌های موسسه کاسپین گفته: متاسفانه شاهد هستیم که هر روز دارایی‌های موسسه کاسپین در حساب‌هایی به غیر از نام این موسسه پیدا می‌شود. 

♦♦♦

شرایط فوق بحرانی آب

a-17-3نوشت: ایران از نظر تعاریف علمی در شرایط فوق بحرانی آب قرار دارد. این در شرایطی است که ٧٠‌درصد منابع آبی ایران در غرب کشور و تنها ٣٠‌ درصد منابع آب در شرق وجود دارد، بنابراین منابع آبی غرب کشور برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. در ١٥‌ سال اخیر به‌طور میانگین ١٠‌ درصد بارش‌های کشور کاهش داشته و ٢٥‌ درصد جریان‌های رودخانه‌ای ایران کمتر شده که این کاهش در مناطق غربی ایران چشمگیرتر بوده است و در کرخه و کارون با تهدید جدی روبه‌رو هستیم. حالا نمایندگان مجلس خبر می‌دهند که موضوع آب به شورای عالی امنیت ملی رسیده و کمیته امنیت آب در این شورا تشکیل شده است.

 

دراین پرونده بخوانید ...