شناسه خبر : 36373 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بسته معیشتی تازه

به گفته روحانی یک‌سوم افراد جامعه مشمول بسته کمک معیشتی هستند

بسته معیشتی تازه

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت هفته گذشته درباره محدودیت‌های جدید کرونایی سخن گفت و جزئیات بسته کمک‌معیشتی ماه آینده را تشریح کرد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی که از اول آذر اعمال خواهد شد، عنوان کرد: به دلیل اوج‌گیری کرونا در آستانه مرحله جدیدی از مسوولیت‌پذیری اجتماعی هستیم؛ در این مرحله جدید شهرهای قرمز به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه‌تعطیل درمی‌آیند. البته همه ما می‌دانیم که تعطیلی‌ها و محدودیت شدید راه‌حل اصلی مشکل کرونا نیست و صرفاً از طریق تغییر سبک زندگی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی، عدم رفت‌وآمد خانوادگی  و مراسم عزا، شادی، مناسک دینی، مذهبی و ملی مشکل کرونا کمتر می‌شود و اگر مردم این سبک زندگی را تغییر ندهند با تعطیلی  تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در ستاد اقتصادی دولت و هیات دولت تصویب کردیم که دولت به دنبال محدودیت‌های جدید و تعطیلاتی که به مردم فشار اقتصادی وارد می‌کند، باید به مردم کمک کند تا بخشی از این فشارها کاهش یابد. آنهایی که حقوق ثابت می‌گیرند در حال تعطیل هم حقوقشان ثابت است و امروز کسانی که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با کسب‌وکار و خدمات خود درآمد داشته باشند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

وی اضافه کرد: طبق برآورد باید به یک‌سوم جامعه برای چهار ماه آینده بسته کمک‌معیشتی ارائه کنیم. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر صد هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند. برای همین خانواده‌ها که حدود ۱۰ میلیون خانواده می‌شوند وام یک‌میلیونی هم در نظر گرفته‌ایم که مثل وام قبلی پرداخت می‌شود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها