شناسه خبر : 35211 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تروریسم هوایی

روحانی از مجامع جهانی خواست با دولت آمریکا برخورد کنند

تروریسم هوایی

رئیس‌جمهوری به خطر انداختن جان مسافران هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنگنده‌های آمریکایی را در فضای کریدور بین‌المللی، «تروریسم هوایی» خواند و از سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو)، شورای امنیت سازمان ملل متحد و همه کشورها خواست با این اقدام تروریستی دولت آمریکا برخورد کنند.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که این شیطنت دولت آمریکا نشانگر شکست سیاست‌های ضدایرانی است و برای آنها تنها یک راه مانده و راه دومی نیز وجود ندارد و آن اجرای حق، قانون، توافق و مقررات و جبران خسارات به مردم ایران است. رئیس‌جمهور افزود: برای پیگیری یک قطعنامه علیه ایران، صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده‌اند و تا امروز موفقیتی به دست نیاورده‌اند البته اگر روزی هم موفق شوند پاسخ قاطعی به آنها می‌دهیم.

رئیس‌جمهوری همچنین اظهار کرد: این ایام ایامی است که در برابر توطئه‌های بدخواهان قوی‌تر می‌شویم. آنان می‌خواستند اقتصاد ما را به هم بریزند تا نتواند کار خود را ادامه دهد و فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند این کار را انجام دهند و تورم سه‌رقمی در کشور ایجاد کنند. امروز کالاهای مورد نیاز مردم در اختیار آنان است و وفور وجود دارد اما در کنار آن باید اقداماتی برای قیمت‌گذاری بهتر انجام دهیم. به گزارش ایسنا، روحانی همچنین گفت: یکی از چیزهایی که دشمنان به آن امیدوار شده بودند، اختلاف میان قوا بود که البته با سخنان رهبری و دستور ایشان که هیچ یک از قوا نباید دنبال حاشیه باشند این امید هم از دست آنان گرفته شد و تقریباً از آن گذشتیم. وی ادامه داد: راه سوم دشمن شایعه‌سازی است. می‌گویند کوه‌های ما را فروخته‌اند، بعد روز دیگر می‌گویند نه وقف شده است بعد می‌گویند جنگل‌ها فروخته شده است و بعد می‌گویند نه وقف شده است. این چه حرفی است؟ مگر می‌شود زمین خدا و مرتع و اقیانوس و دریا و کوه و جنگل را که جزو انفال است، وقف کرد؟ مگر مال کسی است که وقف کند؟ گاهی می‌گویند شمال ایران را فروختند و گاهی می‌گویند جنوب ایران به فروش رفت. من از شایعه‌سازی دشمنان تعجب نمی‌کنم از این تعجب می‌کنم که چطور گوش شنوایی برای این سخنان وجود دارد. جلوی این شایعات و حرف‌های ناروا را که گاهی برخی دوستان هم این حرف‌ها را درست نقل و نقد نمی‌کنند، باید گرفت.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها