شناسه خبر : 35029 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایلنا: ابوالقاسم سرحدی‌زاده، سیاستمدار ایرانی، دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی و وزیر کار و امور اجتماعی در دولت اول و دوم میرحسین موسوی، پس از یک دوره طولانی بیماری در منزلش در تهران درگذشت.

خبرآنلاین: نمایندگان با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی موافقت کردند.

تسنیم: علی‌اکبر رائفی‌پور در حساب توئیتری خود تصویر مجوزی را منتشر کرده و به دوستانش بشارت داده که مجوز امر به معروف گرفته است. رائفی‌پور در پیام توئیتری نوشت: مهدی‌یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! «معروف» مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد به‌صورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسوولان بپردازم.

خبرآنلاین: با رای نمایندگان مجلس تکلیف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مشخص شد و نصرالله پژمانفر بر کرسی ریاست این کمیسیون تکیه کرد.

ایرنا: عیسی جعفری، نماینده مردم کبودرآهنگ در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رئیس مجلس درخواست کرد به دلیل شیوع کرونا جلسات علنی و کمیسیون‌های مجلس برگزار نشود.

خبرآنلاین: با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا تعداد نمایندگان مبتلا به این ویروس افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که تا 24 تیرماه 11 نماینده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ایرنا: سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، ادعای برخی رسانه‌ها درباره دیدار و رایزنی یکی از فعالان سیاسی (محمود احمدی‌نژاد) با شورای نگهبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را رد کرد و گفت: احتمالاً کسی در ذهنش دیدار کرده، بعد گفته دیدار داشتم.

ایسنا: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در پیامی در خصوص گرانی‌های اخیر تاکید کرد: قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائه راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابسامان را بگیرند.

ایسنا: رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از دستگیری تعدادی از عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در کرمان خبر داد و گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با اشرار، امنیت و رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری را به جنوب کرمان بازگردانده است.

مهر: احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: انتظار از مجمع نمایندگان طلاب، شناسایی نفوذی‌هاست؛ امروز نفوذ دیگر توهم نیست و باید هوشیار بود.

دراین پرونده بخوانید ...