شناسه خبر : 35027 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

استیضاح رئیس‌جمهور از دستور کار خارج شد

خبرگزاری فارس نوشت: جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس که یکی از طراحان طرح استیضاح رئیس‌جمهور بوده است، با اشاره به برگزاری نشست‌های داخلی نمایندگان که پس از دیدار با مقام معظم رهبری برای بررسی بیانات و رهنمودهای ایشان برگزار شده، گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تصمیم گرفتیم با توجه به ماه‌های پایانی این دولت استیضاح رئیس‌جمهور را از دستور کارمان خارج کنیم. وی با اعلام اینکه به دنبال ارائه طرح‌های اقتصادی هستیم، اظهار کرد: تلاشمان این است که طرح‌های اقتصادی را هر چه زودتر تدوین کرده و برنامه‌های مدونی در این زمینه برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم ارائه کنیم.

 

جنتی: تحریم شورای نگهبان را افتخار می‌دانیم

خبرآنلاین به نقل از احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت: در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم بعضی انتظار داشتند در برابر فسادها کوتاه بیاییم، اما کوتاه نیامدیم: از بدو تاسیس شورای نگهبان تاکنون، این نهاد چه در زمان حیات مبارک حضرت امام و چه در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب همواره مورد تایید و حمایت این بزرگواران قرار داشته و مردم نیز شورای نگهبان را قبول داشته و دارند. تحریم آمریکا (تحریم اعضای شورای نگهبان در شب انتخابات ۲ اسفند ۱۳۹۸) نشان داد جرم اعضای شورای نگهبان این است که جلوی طراحی‌ها و زورگویی آمریکا را گرفته و ایستادگی کرده است؛ که ما به ایستادگی افتخار می‌کنیم و این تحریم را نیز برای خود افتخار می‌دانیم.

 

عارف: چالش اصلی جامعه ما «دروغ» است

ایلنا به نقل از محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: دروغ و نبود صداقت با مردم مشکل و چالش اصلی جامعه است. حاکمیت اگر نتواند در مسیر تقویت و بازتولید اعتماد بین ملت و حاکمیت گام بردارد، نمی‌تواند بر بحران‌های کنونی و آینده فائق آید. ما نه از اصلاح‌طلبی عبور می‌کنیم، نه از آن عقب می‌نشینیم. معیارمان برای اصلاحات هم منافع و مصالح ملی است. برخی حرف‌ها را به‌خاطر کشور، ملت و نظام تحمل می‌کنیم، اما اگر ببینیم مصالح کشور و ملت‌مان در خطر است، حتماً سکوت نمی‌کنیم. هیچ قراردادی نمی‌تواند و نباید استقلال، آزادی و امنیت ما را خدشه‌دار کند. شعار اصیل انقلاب ما نه شرقی و نه غربی بود.

 

زیباکلام: دلواپسان آرزوی چیدن میوه برجام را دارند

شرق به نقل از صادق زیباکلام نوشت: دلواپسان برای برجام اشک می‌ریختند، اما لبخند رضایت را وقتی ترامپ از برجام خارج شد، بر روی لبان‌شان می‌شد به‌وضوح مشاهده کرد. شاید سال آینده که اصولگرایان آرزو دارند قوه مجریه را هم مانند مجلس به دست بیاورند، خودشان بتوانند به برجامی جدید با آمریکا دست یابند. چرا دلواپسان باید اجازه می‌دادند میانه‌روها و روحانی میوه برجام را بچینند؟ مگر خودشان نمی‌توانند؟ اگر توافقی با آمریکا صورت بگیرد، اولین فایده آن کاهش تحریم‌ها و گشایش اقتصادی است. آیا تندروها نمی‌توانند با بوق و کرنا بانگ برآورند: «ای مردم دیدید که هشت سال روحانی وضع کشور را چقدر خراب کرده بود؛ اما حالا وضع اقتصادی چقدر بهبود پیدا کرده.»

دراین پرونده بخوانید ...