شناسه خبر : 34486 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

زنگ یازدهم

روحانی: از مجلس «اخوت» و از رهبری بزرگوارمان «ابوت» می‌خواهیم

زنگ یازدهم

اولین جلسه رسمی مجلس یازدهم، چهارشنبه ۷ خرداد، با حضور منتخبان مردم، رئیس‌جمهوری، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس دهم، محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده ارتش و تعدادی از اعضای هیات دولت برگزار شد. با استقرار هیات‌رئیسه سنی، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس یازدهم به صدا درآمد. رضا تقوی، رئیس سنی مجلس یازدهم، تعداد حاضران اولین جلسه رسمی مجلس را ۲۶۸ نفر اعلام کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در سخنانی، ضمن تبریک آغاز مجلس یازدهم به نمایندگان و مردم، مجلس شورای اسلامی را نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی در کشور دانست و تاکید کرد: دوران فعالیت دولت و مجلس چهارساله و کوتاه است اما با همکاری یکدیگر می‌توانیم یادگاری ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم بر جای بگذاریم و آن یادگار بزرگ، قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است. روحانی همچنین اظهار کرد: همه فکرها باید برای منافع ملی، امنیت ملی، مصالح ملی و هویت ملی باشد و مصالح عمومی باید بر مصالح حزبی، جناحی و حوزه‌های انتخابیه، ترجیح داده شود. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی، خانه ملت و از آن ملت ایران است، گفت: مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس و تک‌تک نمایندگان را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل مردم ایران مسوول می‌دانیم. روحانی با اشاره به اینکه ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی و جناحی، اساس کار برای همکاری دولت و مجلس خواهد بود، افزود: دولت و مجلس در کنار هم و با همکاری و هم‌افزایی می‌توانند با تحریم و تحریک آمریکایی‌ها و بیماری کرونا مقابله کنند. رئیس‌جمهوری همچنین اعلام کرد: دولت دست خود را به سمت مجلس یازدهم دراز می‌کند. ما از مجلس «اخوّت» را می‌خواهیم همان‌طور که همه ما از رهبری بزرگوارمان «ابوّت» را می‌خواهیم و مطمئن هستیم با همکاری همدیگر در این سال بسیار سخت به مردم امید بیشتر می‌دهیم و یأس بیشتر را برای دشمنان نظام و دشمنان ملت بزرگ ایران و پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم،‌ رئیس سنی مجلس اعلام کرد که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا منتخبان مجلس یازدهم امسال برخلاف رویه همیشگی به زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب نمی‌روند. پس از پایان جلسه، منتخبان مجلس بر سر مزار شهدای گمنام در حیاط پارلمان حضور یافتند و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها