شناسه خبر : 33675 لینک کوتاه

ثمره انقلاب

رئیس‌جمهوری: مهم‌ترین ثمره انقلاب ما همین انتخابات است

ثمره انقلاب

حسن روحانی در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است، انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است یعنی مردم ما بین اسلام و کفر، بین حق و باطل و بین نظام مردمی و دیکتاتوری، مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. رئیس‌جمهوری افزود: برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی ایران حادثه‌ای بود که چهل و یک سال قبل تحقق یافت و پدران، برادران و خواهران و مادران ما در آن عصر راه انقلاب را برگزیدند. این افراد از ما می‌پرسند که آیا امروز هم ناچاریم همان راه 41 سال قبل را پیروی کنیم؟ پاسخ این است که حضور و انتخاب مردم منحصر به 41 سال پیش نبوده، بلکه مردم هر روز در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری با اشاره به سابقه برگزاری انتخابات در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با طرح این پرسش که مگر مردم ما فقط در 12 و 22 بهمن سال 57 راهی را انتخاب کردند، یادآوری کرد: مردم ما در دهم و یازدهم فروردین 58 به صورت رسمی در یک رفراندوم و همه‌پرسی عمومی که پایه و اعتنای نظام اسلامی ما است، مجدداً نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند؛ مردم بار دیگر در انتخاب خبرگان قانون اساسی به انتخاب دعوت شدند. آنها همچنین برای همه‌پرسی قانون اساسی در سال 58 به انتخاب دعوت شدند و هر سال به انتخابات‌های مختلف دعوت می‌شوند و در هر موضوع مهمی از مردم خواسته می‌شود تا رای خود را اعلام کنند.

روحانی با بیان اینکه کدام 22 بهمن است که مردم در آن شرکت نکرده‌اند، اظهار کرد: مردم آزادند در روز 22 بهمن به خیابان‌ها بیایند و انقلاب خود را تایید و با امام (ره) و رهبری بار دیگر بیعت کنند یا اینکه در خانه بمانند اما مردم هر سال انقلاب را انتخاب، راهپیمایی و حضور در صحنه را انتخاب کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مسیر ما مسیر انتخابات است و انقلاب ما بر مبنای انتخاب بزرگ یک ملت در 41 سال پیش و در انتخابات‌های بعدی به‌وجود آمد و تکامل یافت، خاطر نشان کرد: روشن است که ما در تمام مقاطع از روز نخست با دشمنان قسم‌خورده و سرسختی مواجه بودیم. روحانی همچنین تاکید کرد: مثل امروز که مردم به صحنه آمدند و افتخارآفرینی کردند، باید دوم اسفند نیز پای صندوق رای برویم و بار دیگر افتخار بیافرینیم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها