شناسه خبر : 33195 لینک کوتاه

جنگ نمی‌خواهیم

رهبر انقلاب اسلامی: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست

جنگ نمی‌خواهیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، موج تنفر از آمریکا در منطقه به‌ویژه در عراق را واکنش طبیعی مردم نسبت به جنایت‌های آمریکا برشمردند. ایشان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مقصر دانستن ایران به عنوان عامل اصلی قضایای روز سه‌شنبه عراق و تهدید ملت ایران، تاکید کردند: این‌گونه سخنان، بی‌ربط و غیرمنطقی است، چراکه مردم منطقه به‌شدت از آمریکا متنفرند. همه بدانند جمهوری اسلامی به‌دنبال جنگ نیست اما با هرکس که منافع، مصالح، عزت، عظمت و پیشرفت ملت ایران را تهدید کند، بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حوادث اخیر آبان‌ماه افزودند: مردم مطالباتی دارند که در اغلب موارد هم حق با مردم است و اگر این توقعات و انتظارات برآورده نشود، اعتراض می‌کنند اما مطالبات مردم مساله‌ای متفاوت از فتنه‌سازی به بهانه این مطالبات است که این دومی کار دشمن است. ایشان افزودند: بصیرت مردم در این حوادث آنجا بود که تا سوءاستفاده دشمن را دیدند، صف خود را از فتنه‌گران که سعی می‌کردند خود را در بین مردم مخفی کنند، جدا کردند و فتنه‌گر تنها ماند. چند روز بعد نیز مردم در قالب اجتماعات عظیم در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ها آمدند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین گفتند: آن کسانی که صحنه‌گردانان اصلی اغتشاش‌های آبان‌ماه و حمله به زیرساخت‌ها همچون انبار بنزین و انبار گندم و اموال عمومی بودند، افراد مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان هستند. ایشان افزودند: یکی از مسوولان بلندپایه کشور به نقل از یکی از سیاستمداران خارجی که در روزهای حوادث آبان در واشنگتن به‌سر می‌برد، می‌گفت آمریکایی‌ها در روز اول حادثه بسیار خوشحال و مسرور بودند و کار ایران را تمام‌شده می‌دانستند اما یکی دو روز بعد که قضایا جمع شد، آمریکایی‌ها از اینکه به نتیجه دلخواه نرسیدند، بسیار ناراحت شدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این مطالب را نشان‌دهنده واقعیت درونی سردمداران بی‌خِرد آمریکا دانستند و با اشاره به قضایای اخیر عراق خاطرنشان کردند: حمله آمریکا به حشدالشعبی در واقع گرفتن انتقام داعش بود زیرا آن نیرویی که داعش را زمین‌گیر کرد و از بین برد، بسیج مردمی عراق بود. ایشان تاکید کردند: من و دولت و ملت ایران، جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها