شناسه خبر : 28209 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

کدام روحانی عامل بیکاری مردم بوده؟

تجارت فردا- لوگو ایراندر تحلیل وقایع دی 96 در گفت‌وگو با آیت‌الله سیدجعفر کریمی، عضو جامعه مدرسین، نوشت: مردم نسبت به بیکاری، گرانی یا فسادهای اقتصادی گلایه و اعتراض دارند که هیچ‌کدام ارتباطی به روحانیت ندارد. روحانیت جنسی در انبارها احتکار نکرده که زمینه‌ساز گرانی شده باشد اما مردم اینها را به روحانیت نسبت می‌دهند. کدام روحانی عامل بیکاری مردم بوده؟ اینکه قیمت گوشت یا فلان کالای دیگر گران شده، چه ارتباطی به روحانیون دارد؟ بخشی از این مشکلات حتی به عده‌ای از خود مردم هم برمی‌گردد که یا کالا احتکار می‌کنند یا به هر طریقی به دنبال مال اندوختن برای خود هستند.

♦♦♦

اصولگراها بهترند!

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گفت‌وگو با سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: زمان دولت اصلاحات، اصلاح‌طلبان امتحان‌شان را در اداره کشور پس دادند. در سال 92 و 96 نیز یک نخود در آش انتخابات آقای روحانی انداختند و گفتند «ما هم شریک»، بعد هم نیروهای خود را وارد دولت یازدهم و دوازدهم کردند اما حالا بحث عبور از روحانی را مطرح می‌کنند. معتقدم بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور مربوط به عملکرد مدیران اصلاح‌طلب است اما با وجود این می‌خواهند خود را منتقد وضع موجود جلوه دهند و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند. احزاب اصولگرا برای اداره کشور کارآمدتر و خداترس‌تر هستند و گفتمان انقلاب اسلامی را قبول دارند.

♦♦♦

دوراهی روحانی

تجارت فردا- لوگو دیده‌بان به نقل از محمدرضا تابش، نماینده مجلس نوشت: اگر رئیس‌جمهور در جلسه پاسخ سوال در مجلس پشت پرده‌ها را افشا نکند خودش متهم اصلی است و اگر افشا کند منجر به انشقاق، سمت‌گیری‌ها و سوگیری‌های سیاسی در جبهه‌های موافق و مخالف می‌شود. دولت با مردم کم‌ حرف زده و نتوانسته یا نخواسته مشارکت مردم را جلب کند و این انتقاداتی است که به عملکرد دولت وارد است. این دولت می‌توانست بسیار فعال‌تر عمل کند. افراد کابینه و بدنه دولت می‌توانستند فعالیت‌های بهتر و ارزنده‌تری داشته باشند. اما اگر این دولت نبود پنج سال پیش با این مسائل مواجه شده بودیم. یعنی آن روز که برجام عملیاتی نمی‌شد این تزریقات و تنگناها بر ملت روا داشته می‌شد.

♦♦♦

جریان موازی

تجارت فردا- لوگو فراروبه نقل از ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی، نوشت: اقتصاد پنهان موازی که اسمش را نمی‌توانیم ببریم، اسکله دارند و کالای قاچاق وارد می‌کنند و مالیات هم نمی‌دهند. آن بخش پنهان که بیش از یک‌چهارم یا 30 درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد، با دور زدن قانون و پنهانکاری و فرار از ثبت و استخدام افراد زیر قرارداد، سوءاستفاده می‌کند و وقتی هم کشور وارد تحریم می‌شود، نگاه‌ها به سوی نیروهایی که در اقتصاد پنهان هستند، جلب می‌شود تا بتوانند تحریم را دور بزنند. اگر کشور در حالت جنگ، تحریم یا بحران باشد، این اقتصاد پنهان است که سود می‌برد. امثال رضا ضراب‌ها و بابک زنجانی‌ها هستند که چاق‌تر می‌شوند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها