شناسه خبر : 27874 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

خانه‌تکانی در مجلس

تجارت فردا- لوگو جمهوری اسلامیدر مقاله‌ای به قلم مسیح مهاجری نوشت: این روزها خبرهایی درباره ایجاد تغییراتی در هیات دولت به گوش می‌رسد که با استقبال افکار عمومی مواجه شده است. این تغییرات، ضروری است اما برای انجام آن خانه‌تکانی کافی نیست. همان‌طور که رئیس‌جمهور درصدد ایجاد تغییراتی در کابینه برآمده، برای پاکسازی مجلس از عناصر ناباب نیز باید اقدام قاطعی صورت بگیرد. بده‌بستان‌های موجود میان مجلس و سایر دستگاه‌ها از جمله دولت نقض آشکار قانون اساسی است که تفکیک قوا و استقلال آنها و ممنوعیت مداخله در همدیگر را مقرر داشته است. خانه‌تکانی باید از مجلس شروع شود و در این اقدام ضروری با هیچ‌کس نباید مدارا کرد.

♦♦♦

جزئیات درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی

تجارت فردا- لوگو شرقدر گزارشی به نقل از یک منبع آگاه به جزئیات جدیدی از هشت‌بار درخواست ترامپ برای ملاقات با رئیس‌جمهوری پرداخته و نوشت: چند نوبت تماس تلفنی از سوی تیم دونالد ترامپ برای ملاقات با آقای روحانی برقرار شد و حتی پیغامی ارسال شد. این تماس و پیغام دقیقاً بعد از سخنرانی دونالد ترامپ انجام شده بود که حسن روحانی در مواجهه با این درخواست اظهار کرده که صحبت‌های ترامپ در سخنرانی مجمع عمومی هیچ تناسبی با این درخواست ملاقات ندارد. تحلیل روحانی این بود که این روش مناسبی برای تقاضای ملاقات دادن نیست که در سخنرانی به آن کشور هجمه شود و بعد انتظار ملاقات داشته باشند.

♦♦♦

سوالات جلایی‌پور از روحانی

تجارت فردا- لوگو ایراندر یادداشتی به قلم حمیدرضا جلایی‌پور نوشت: چه کسانی به موسسات اعتباری مجوز فعالیت دادند تا این موسسات بتوانند سه میلیون مالباخته ناراضی درست کنند. کدام گروه براندازی می‌تواند چنین ضربه‌ای به اعتبار یک نظام بزند. هرجا می‌رویم، همه می‌گویند همه دزدند و این «همهمه» خطرناکی است. درست پس از پیروزی برجام چه کسانی هنگام آزمون موشک، روی آن به عبری شعار نوشتند و پس از آن شرکت‌های اروپایی پایشان به ایران باز نشد. تاوان رکود اقتصادی و رشد بیکاری پس از آن را باید مردم بدهند. چه کسانی پشت پخش گریه و مصاحبه دختر رقصنده در صداوسیما بودند و با وجدان عمومی مردم بازی کردند و نفرت را تلنبار کردند.

♦♦♦

مرتضوی از دانشگاه آزاد رشوه می‌گرفت

تجارت فردا- لوگو فراروبه نقل از عباس سلیمی‌نمین نوشت: سال 84 نامه‌ای را به آقای هاشمی‌شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه نوشتم و گفتم که سعید مرتضوی از دانشگاه آزاد رشوه می‌گیرد و در برابر این رشوه خدمات ویژه‌ای به آنها می‌دهد. آقای شاهرودی جواب داد که بله ما تذکر داده‌ایم. یعنی چی؟ یعنی ما این را پذیرفته‌ایم. او بدون اینکه به دانشگاه آزاد شهریه بدهد، ثبت‌نام کرد. در کلاس‌های دانشگاه هم شرکت نمی‌کرد. در دانشگاه آزاد هم استخدام شد. من نامه خودم و جواب آقای شاهرودی را برای روزنامه‌های مختلف فکس کردم اما چاپ نکردند. مرتضوی از طریق دانشگاه آزاد دکترای خود را گرفت و همسر او هم در همان‌جا استخدام شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها