شناسه خبر : 27585 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

آقای احمدی‌نژاد! اول عذرخواهی کن

تجارت فردا- لوگو خراساننوشت: محمود احمدی‌نژاد با اشاره به فشار اقتصادی بر مردم گفته «من اعلام کردم. راه دارد، می‌شود. می‌شود با سه‌چهار تا حرکت این فضا را سریع عوض کرد.» آقای احمدی‌نژاد گویا قصد تمسخر مردم ایران را دارد. آقای احمدی‌نژاد! مردم هنوز بحران ارزی دوره شما و چند برابر شدن قیمت ارز در کمتر از چند ماه را به خاطر دارند؛ اگر شما بلد بودید نسخه درست بپیچید چرا در آن زمان اقدام نکردید؟ او اگر کمی منصف و صادق بود، باید نگاهی به عملکرد خود می‌انداخت بعد چنین ادعایی را بیان می‌کرد. البته همین یک نکته کافی است تا درباره صداقت وی در خصوص دیگر سخنان و ادعاهایش به داوری نشست.

♦♦♦

خیز رئیسی برای مجلس

تجارت فردا- لوگو مثلثنوشت: سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی جلسات انتخاباتی را با موضوع مجلس کلید زده است. رئیسی جلسات سیاسی مهمی را در تهران برگزار کرده است. در این جلسات که با موضوع انتخابات مجلس برگزار شده، برخی شخصیت‌های اصولگرا حضور داشتند. این جلسات را چند ماهی است که رئیسی تشکیل می‌دهد و در برخی جلسات هم محمدباقر قالیباف حضور داشته است. همچنین سعید جلیلی که از نظر گفتمان با رئیسی اشتراک‌هایی دارد در برخی از این جلسات شرکت کرده است. از محسن رضایی، حدادعادل، ذوالقدر و رحیمیان به‌عنوان دیگر نفرات شرکت‌کننده در جلسات نام برده می‌شود. محور این جلسات ائتلاف در انتخابات مجلس سال ۹۸ است.

♦♦♦

کارمندان را کلافه نکنید

تجارت فردا- لوگو جمهوری اسلامینوشت: در حالی که برخی مراکز پژوهشی، متوسط ساعات کار مفید کارکنان دولت را فقط 22 دقیقه می‌دانند، و دو ساعت کار در روز (11 ساعت در هفته) را خوش‌بینانه‌ترین حالت برآورد کرده‌اند، اخباری از مراجع رسمی شنیده می‌شود که مسوولان ذی‌ربط به بهانه اجرای دستورات اخیر روحانی، می‌خواهند ساعات کار کارمندان را افزایش دهند! امید است این خبر صحت نداشته باشد، زیرا برخلاف عقل و منطق است و برداشتی نادرست و سطحی از سخنان رئیس‌جمهور است. ایشان در سطوح کلان و تصمیم‌ساز مدیریتی بر ضرورت تلاش و وقت گذاشتن بیشتر تاکید داشتند نه در رابطه با کارمندان عادی که از بیکاری در همان هشت ساعت نیز کلافه هستند.

♦♦♦

سوءاستفاده از شرایط

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از «شیرین هانتر»، استاد دانشگاه جورج‌تاون واشنگتن نوشت: برخورد نظامی میان ایران و آمریکا در حال حاضر زیاد نیست. آمریکا فعلاً می‌خواهد از راه فشارهای اقتصادی و تشویق مردم به اعتراضات، ایران را وادار به قبول درخواست‌های خود کند. اما احتمال یک نوع فشار نظامی به ایران از طریق تحریک و تشویق گروه‌های تجزیه‌طلب ممکن است. سیاست ترامپ فعلاً فقط مهار ایران است. ترامپ هزینه‌ای برای مهار ایران نخواهد داد. هیچ‌یک از دولت‌های بزرگ حاضر نیستند به خاطر ایران با آمریکا درگیر شوند. آنها خود مسائل بسیاری با آمریکا دارند، بنابراین نیروی خود را برای حل این مشکلات و نه دفاع از ایران صرف خواهند کرد.

دراین پرونده بخوانید ...