شناسه خبر : 27483 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

میزان: رئیس قوه قضائیه گفت: هیچ لزومی ندارد که برای بازداشت یک مدیرکل یا یک مدیر اجرایی کشور دستبند به او بزنید،‌ حتماً بین افراد جنایتکار و افراد عادی تفاوت وجود دارد و خوب نیست به پای زندانیان پابند بزنید. درست نیست در عصر روز چهارشنبه یک فردی را بازداشت کنید که فرصت تامین وثیقه ندارد، بدانید که اینها وجهه دستگاه قضایی را تخریب می‌کند.

ایسنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد: صراحتاً نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATF نداریم و دنبال آن هم نیستیم.

ایسنا: معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه گفت: درحال‌حاضر نزدیک به دو هزار و ۹۱۶ ایرانی در زندان‌های خارج از کشور درحال گذراندن دوره محکومیت خود هستند. همچنین در حال‌ حاضر نزدیک به پنج هزار و ۸۰۰ نفر خارجی در زندان‌های ایران به سر می‌برند که بیشتر اینها اتباع افغانستان هستند.

باشگاه‌خبرنگاران‌جوان: بنابر اعلام دولت ژاپن نخست‌وزیر این کشور درحال بررسی سفر به ایران برای گفت‌وگو با حسن روحانی است. این نخستین سفر نخست‌وزیر ژاپن پس از ۴۰ سال به ایران خواهد بود. اما یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد «فعلاً چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست و این خبر قطعیت سفر را مطرح نکرده است.»

فارس: معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: اینکه ظرف مدت بسیار کوتاهی چند سوال از رئیس‌جمهور مطرح باشد و این سوالات ارتباط مستقیمی با وظایف رئیس‌جمهور به موجب قانون اساسی ندارد جای تامل دارد.

ایسنا: محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: مسوولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند.

ایسنا: رضا خندان، همسر نسرین ستوده گفت: همسرم به اتهام تبانی و اجتماع و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است. وی افزود: برای همسرم ۶۵۰ میلیون در همان روز اول قرار وثیقه صادر شده اما خانم ستوده چنین وثیقه‌ای را قبول نکرده و فعلاً در بازداشت موقت است.

ایرنا: وزیر امور خارجه هلند در دیدار با فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ایران گفت ما و سایر کشورهای اروپایی در حال تلاش برای زنده نگه داشتن برجام هستیم، اما تلاش برای تامین منافع اقتصادی ایران با بازگشت تحریم‌ها آسان نیست.

تسنیم: پس از آنکه علاءالدین بروجردی ۱۴ سال ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را بر عهده داشت، در این دوره حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها