شناسه خبر : 26817 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

روایت کیهان از تفاله برجام

تجارت فردا- لوگو کیهاننوشت: ترامپ برجام را پاره کرد! اما نه اینکه به نقطه قبل از برجام بازگردد! بلکه آمریکا در حالی از برجام خارج می‌شود که ده‌ها امتیاز نقد از ایران گرفته است، برنامه هسته‌ای کشورمان را نابود کرده و نه‌فقط به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌ها را لغو نکرده، بلکه ده‌ها تحریم جدید هم به آن افزوده. هیچ‌یک از امتیازاتی که داده‌ایم قابل‌برگشت نیست یا بازگشت آنها دشوار است. آمریکا شیره برجام را تا آخرین قطره مکیده و حالا تفاله آن را دور می‌اندازد! آمریکا خرش از پل گذشته، برگشته و دارد به ریش ما می‌خندد؟! باید تفاله برجام را دور بیندازیم و به توانمندی‌های خودمان بازگردیم.

♦♦♦

هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گفت‌وگو با محمود میرلوحی، نماینده تهران نوشت: ما در انتخابات مجلس دهم کلاً یک میلیارد هزینه کردیم که متوسط هزینه هر نماینده تهران در مجلس حدود 30 میلیون تومان شد. اگر قرار باشد محاسبه شود که قالیباف و احمدی‌نژاد برای رفتن از شهرداری به پاستور چه هزینه‌هایی کردند سر به آسمان می‌گذارد. حجم قراردادهای عمرانی شهرداری تهران به اندازه حجم بودجه عمرانی دولت است. 50 درصد از قراردادهایی که بسته شده با ترک تشریفات بوده. قراردادها را چندین برابر بیشتر با یک پیمانکار می‌بستند و در پشت پرده بخشی از کارهای انتخاباتی به آنها سپرده می‌شد. اینکه مسوولان 50 درصد قراردادها را با ترک تشریفات انجام داده‌اند نمی‌تواند سهواً یا ناخواسته باشد.

♦♦♦

سهامدار‌شناخته‌شده آی‌گپ!

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: پس از فیلترینگ تلگرام صدای نمایندگان مجلس بلند شده. آنها شاکی‌اند که دست‌کم اطلاعات مربوط به مالکان و صاحبان این پیام‌رسان‌ها را منتشر کنند؛ پیام‌رسان‌هایی که یک ‌سر حامیان مالی آن به افراد خاص می‌رسد و یک‌ سر دیگر آن به صداوسیما. «سروش»، «آی‌گپ»، «ایتا» و «بله» از جمله پیام‌رسان‌هایی هستند که از حمایت رسانه‌ای و تبلیغاتی بیشتری برخوردارند. آی‌گپ متعلق به کنسرسیومی با حضور چند شرکت از جمله شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران است که رئیس هیات‌مدیره آن، چهره‌ای شناخته‌شده است؛ «مهرداد بذرپاش» که در آخرین آگهی تغییرات شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به تاریخ 30 آذر 1396 در روزنامه رسمی اطلاعات نام او به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره منتشر شده است.

♦♦♦

روایت رفع حصر رهنورد

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: نرگس موسوی در واکنش به انتشار پایان حصر زهرا رهنورد نوشت: «زهرا رهنورد گفت حالا که رفع حصر به من اعلام نشده و من آزاد نشده‌ام، اما اگر روزی بنا بر رفع حصر باشد من رفع حصر خود را بدون رفع حصر موسوی و کروبی نخواهم پذیرفت.» او همچنین به نقل از مادرش نوشت: «چند روز پیش ماموران اطلاعات به من اطلاع دادندکه شما می‌توانید به خانه فرزندان و فامیل و به مشهد بروید من پرسیدم به دانشگاه و مراکز مشابه چطور و آیا می‌توانم فعالیت هنری، سیاسی و اجتماعی یک شهروند آزاد را داشته باشم؟ مامور گفت، خیر شما فقط می‌توانید تردد محدود داشته باشید و شما آزاد نشده‌اید.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها