شناسه خبر : 26002 لینک کوتاه

در جریان انتقادات هستم

مقام معظم رهبری: انتقادات هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی ندارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند ممکن است فردی نه‌فقط از دولت و قوه قضائیه و مجلس، بلکه از شخص حقیر نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و انقلابی برآمده از پایداری ملت و فداکاری صدها هزار شهید ندارد و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند.

در جریان انتقادات هستم

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند ممکن است فردی نه‌فقط از دولت و قوه قضائیه و مجلس، بلکه از شخص حقیر نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و انقلابی برآمده از پایداری ملت و فداکاری صدها هزار شهید ندارد و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مردم تبریز علت حضور مردم در راهپیمایی امسال را بروز دشمنی‌های گوناگون از داخل و خارج خواندند و افزودند: مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم این‌گونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسوولان و مردان و زنان کارآمد و مومن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمنان ایران از پیشرفت‌های چهار دهه اخیر مطلع‌اند اما ملت‌ها از این پیشرفت‌ها به‌ خوبی آگاه نیستند چراکه ما در تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار هستیم که باید جبران کنیم. ایشان در همین زمینه به مسوولان توصیه کردند: به‌صورت عملی و هنرمندانه و نه با مبالغه و نه صرفاً گزارش‌های زبانی، پیشرفت‌های مختلف کشور را بازگو کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنانشان در تبیین «اولویت‌های کنونی کشور»، مساله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند و گفتند اقتصاد مقاومتی به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون‌زا و برونگراست. ایشان به‌کارگیری استعدادها، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی را نیازمند تدبیر خواندند و افزودند: رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه‌گذاری خارجی است اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.

رهبر انقلاب با اشاره به سود نبردن کشور از اتکا و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته‌ای افزودند: ما نتیجه اتکا به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم. البته خوشبختانه مسوولان برخورد خوبی با این مساله دارند و وزیر امور خارجه با خباثت آمریکایی‌ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها