شناسه خبر : 25022 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

زن در جمهوری اسلامی سلطنت می‌کند

تجارت فردا- لوگو ایراندر گفت‌وگو با آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نوشت: زن در نظام‌های کج و معوج همیشه مورد سوءاستفاده بوده؛ هرجا خواستند آشوبی ایجاد کنند، زن‌ها را آزاد کردند. ترکیه سال‌هاست زنان را آزاد کرده. اما جمهوری اسلامی زن‌ها را محترم می‌دارد. اساساً در نظام اسلامی، زنان سلطنت می‌کنند. در نظام غربی، زن باید خرج خود، مسافرت، اجاره مسکن یا بیماری‌اش را خودش تامین کند؛ اما در نظام اسلامی همه هزینه‌های زندگی بر عهده مرد است. زنان غربی در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند. در غرب اگر چهره زن کوچک‌ترین تغییری کند، مرد او را رها می‌کند، اما زن‌های ما این وضعیت را قدر نمی‌دانند.

♦♦♦

پیشنهاد گفت‌وگوی جامعه روحانیت با روحانیون مبارز

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از غلامرضا مصباحی‌مقدم در خصوص برگزاری نشست مشترک با مجمع روحانیون مبارز نوشت: کروبی بیان می‌کرد ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه و منبرها در دست شماست که این حرف‌ها بوی ناسازگاری می‌داد و بعد از آن باید میزبان مجمع روحانیون مبارز می‌بود که جلسه‌ای برگزار نشد. الان هم ما حرفی نداریم اما باید دوستان بپذیرند اگر بنای گفت‌وگو نشست است باید اصول مشترک را بپذیریم و کمیته‌ای بنشیند و این اصول مشترک را تدوین کند. آنچه بعد از سال ۸۸ بیشتر موجب شکاف و شقاق شد مساله فتنه بود که انتظار داشتیم دوستان خضوع کنند. برخی در مجمع روحانیون مبارز مواضع را پذیرفتند که جناب موسوی که به نتیجه انتخابات معترض بود تقلب به این گستردگی را نپذیرفتند اما این را به صراحت بیان نمی‌کنند.

♦♦♦

چند برابر مالیاتمان، کمک می‌کنیم

تجارت فردا- لوگو اعتمادبه نقل از ابراهیم رئیسی در خصوص مالیات آستان قدس نوشت: من درباره مالیات این آستان خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم. آقا فرمودند: بر مبنای همان نظر مبارک امام (ره) عمل شود با این تفاوت که شما دو مالیات باید پرداخت کنید؛ نخست مالیات ارزش‌افزوده و دیگری مالیات‌های تکلیفی. ما چندین برابر مالیاتی را که قرار بود به دولت پرداخت کنیم صرف فقرا می‌کنیم یعنی وظیفه و کار دولت را که همان تامین اعتبار برای کمیته امداد و بهزیستی است، ما در آستان قدس انجام می‌دهیم و برای فقرا مسکن و سایر ملزومات زندگی را تامین می‌کنیم. البته ما حساب و کتاب این بخش را خواهیم داشت و آن را به مردم ایران اعلام می‌کنیم.

♦♦♦

صندوق پیام‌رسان اصلاح‌طلبان

تجارت فردا- لوگو خبرآنلاینبه نقل از امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا، نوشت: نهاد قدرت و به عبارتی حاکمیت فعلاً نسبت به حسن نیت اصلاح‌طلبان مشکوک است و حتی می‌توان گفت که نسبت به آنها بدبین است. این هم به واکنش‌های آنها در جریان وقایع سال ۸۸ برمی‌گردد. آنها باید این ذهنیت‌ها را برطرف کنند و شک دارم گفت‌وگو با اصولگرایان خیلی حلال مشکلات باشد. معمولاً جریانی که احساس می‌کند زیر فشار است، دعوت به گفت‌وگو می‌کند. اما الان اصولگرایان طرف اصلی دعوت به گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان نیستند. خود آنها هم خوب می‌دانند، ولی گمان دارند که از اصولگرایان می‌توانند به ‌عنوان صندوق پستی برای ارسال پیام به نهادهای قدرت استفاده کنند.

دراین پرونده بخوانید ...