شناسه خبر : 23614 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نرخ شادی‌بخش

حسن روحانی: نرخ رشد بخش مسکن و سرمایه‌گذاری به 7 /1 درصد رسید

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از دو نرخ شادی‌آفرین رونمایی کرد؛ نرخ رشد 1 /7‌درصدی بخش مسکن و سرمایه‌گذاری اقتصادی. دو نرخی که در چند فصل متوالی منفی بود و حالا حسن روحانی معتقد است مثبت شدن آنها، علامت خوبی برای اقتصاد است.

نرخ شادی‌بخش

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از دو نرخ شادی‌آفرین رونمایی کرد؛ نرخ رشد 1 /7‌درصدی بخش مسکن و سرمایه‌گذاری اقتصادی. دو نرخی که در چند فصل متوالی منفی بود و حالا حسن روحانی معتقد است مثبت شدن آنها، علامت خوبی برای اقتصاد است. آمارهایی که روحانی آنها را نشانه اعتماد جامعه به آینده می‌داند، چرا‌که قطعاً مردم آینده را روشن دیده و شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او پیش‌بینی می‌کند اگر اقتصاد با همین روند حرکت کند، نرخ رشد در پایان سال جاری به شش یا هفت ‌درصد برسد. 

اما شادی روحانی بیش از همه از دو نرخ رشد مسکن و سرمایه‌گذاری است. ارقامی که به گفته روحانی نشان‌دهنده سالی پربرکت برای ایران است. روحانی این آمارها را نشانگر حرکت اقتصاد در مسیر رشد و توسعه می‌داند. شاید مروری بر آمار نرخ رشد اقتصادی بخش مسکن بیانگر دلیل شادی روحانی از نرخ رشد سه ماهه اول سال جاری باشد. نرخ رشد اقتصادی بخش مسکن چند فصل متوالی منفی بوده است. آمارها نشان می‌دهد نرخ رشد اقتصادی این بخش در سه‌ماهه اول سال 95 معادل منفی 8 /8 درصد و در مدت مشابه سال 94 هم منفی 5 /13 درصد بوده است و حالا به گفته روحانی این رقم مثبت 1 /7 درصد شده است. آماری که باعث خوشحالی مردم و سرمایه‌گذاران بخش مسکن است.

نکته دیگری که شادی روحانی را سبب شد، مثبت شدن نرخ سرمایه‌گذ‌اری است. سرمایه ثابت ناخالص در سال‌های گذشته همواره منفی بوده و در سال ۹۱، تا منفی ۲۷ درصد هم رسید و فقط در سال ۹۳ مثبت شد و مجدداً منفی شد، اما براساس گزارش مرکز آمار، رشد سرمایه‌گذاری مثبت 1 /7 شده است و این به مفهوم اعتماد جامعه به آینده است، چرا‌که آینده را روشن دیده و شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها