شناسه خبر : 22903 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شام آخر

آخرین جلسه هیات دولت یازدهم تشکیل شد

اولین جلسه هیات دولت یازدهم 27 مرداد 92 آغاز به کار کرد و آخرین آن یکشنبه 22 مردادماه سال 96.

شام آخر

اولین جلسه هیات دولت یازدهم 27 مرداد  92 آغاز به کار کرد و آخرین آن یکشنبه 22 مردادماه سال 96. در جلسه اول 10 مصوبه دولت قبل لغو و منشور اخلاقی دولت جدید قرائت شد. حال در آخرین جلسه حسن روحانی بر دستاوردهای چهارساله دولتش تاکید و از اقدامات مردان کابینه تقدیر کرد. او از آغازین روزهای فعالیت دولت گفت و مشکلات اقتصادی مانند کمبود ذخایر استراتژیک، تلاطم قیمت‌ها، تورم افسار‌گسیخته و تحریم‌هایی که هر روز سخت‌تر و بیشتر می‌شد. اما روحانی رفع تحریم‌ و ثبات اقتصادی را تنها دستاورد دولتش نمی‌داند. او می‌گوید آن سال‌ها دیگر 16 آذری در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شد و برگزاری مراسم هم جز دعوا و برخورد فیزیکی نتیجه دیگری نداشت، اما امروز فضای دانشگاه‌ها آرام و 16 آذرهای پرافتخاری داریم. او از برگزاری انتخابات هم ابراز شادمانی می‌کند و می‌گوید اگرچه انتقادات و شعارها تند بود اما برخورد فیزیکی و حادثه‌ای رخ نداد و این افتخار بزرگی است. 

او حضور 500 مهمان خارجی در مراسم تحلیف دولت یازدهم را هم دستاوردی بزرگ دانست که نشان می‌دهد ایران منزوی نیست. او گفت هیچ‌کس در دنیا نیست که بگوید ایران به واسطه برجام ضرر کرده است. برجام یک توافق برد-برد بوده و باختی در کار نیست. او همه اینها را دستاوردهایی دانست که در سایه اعتدال ایجاد شده است. همین بود که روحانی تاکید کرد بدانیم کشور ما جز در سایه اعتدال پیشرفت نخواهد کرد و افراط و تفریط ما را بر زمین می‌زند.

در انتهای آخرین جلسه هیات دولت، روحانی هم از وزرایی تقدیر کرد که برای دولت آتی معرفی کرده و هم از آنان که در دولت دوازدهم نخواهند بود. او گفت: امروز بسیار متاسفیم که برخی از همکاران تلاشگر و فداکار و بسیار خوب در دولت یازدهم را البته به‌عنوان عضوی از کابینه، از دست می‌دهیم، اما مطمئناً در دولت دوازدهم از خدمات و وجودشان استفاده کرده و در کار، تلاش، همفکری و همدلی در کنار هم خواهیم بود.