شناسه خبر : 22036 لینک کوتاه

اسحاق جهانگیری: بزرگ‌کردن مسائل فرعی، مانع حل چالش‌ها می‌شود

فصل همدلی اقتصادی

معاون اول رئیس‌جمهور اما به رقبا توصیه کرده از فضای انتخابات خارج شوند چرا که به گفته اسحاق جهانگیری اقتصاد ایران با ابرچالش‌هایی مواجه است که مقابله با آن نیازمند همدلی و تفاهم است.

فصل همدلی اقتصادی

مخالفت‌ها با دولت یازدهم هنوز به پایان نرسیده و فضای سیاسی کشور هنوز متاثر از انتخابات ریاست‌جمهوری است و رقبا هنوز در حال رقابت‌اند. معاون اول رئیس‌جمهور اما به رقبا توصیه کرده از فضای انتخابات خارج شوند چرا که به گفته اسحاق جهانگیری اقتصاد ایران با ابرچالش‌هایی مواجه است که مقابله با آن نیازمند همدلی و تفاهم است.

اسحاق جهانگیری هفته گذشته در مراسم افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان پردیس، از ضرورت فاصله گرفتن از فضای انتخاباتی گفت و اینکه دولت، رقیب سایر دستگاه‌های حکومتی نیست. سخنانش بوی همدلی می‌داد و بر همین اساس، تاکید کرد: «بزرگ‌کردن مسائل فرعی، مانع حل چالش‌ها می‌شود.» او در همین میان، از بیکاری به‌عنوان ابرچالش دولت یاد کرد و گفت: حاکمیت فضای باثبات اقتصادی در کشور نخستین الزام حل ابرچالش بیکاری است و دولت با توجه به نقش بسیاری که در فضای اقتصادی دارد، باید سیاستگذاری‌هایی انجام دهد که ثبات در اقتصاد حاکم شود. جهانگیری حاکمیت ثبات سیاسی در کشور را دومین الزام حل ابرچالش در کشور عنوان کرد و گفت:‌ باید از فضای انتخابات خارج و وارد فضای کار، همدلی و تفاهم شویم. امروز همه باید به دولت مستقر کمک کنند و به آن، به چشم رقیب نگاه نکنند. دولت، رقیب هیچ بخشی از کشور نیست و نمی‌شود به دولت به‌ویژه از سمت برخی دستگاه‌های حکومتی به عنوان رقیب نگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با ابرچالش‌ها تفاهم کنیم، اظهار کرد: با تفاهم و همدلی واقعاً مسائل کشور قابل حل است. نباید بیخود با بزرگ‌کردن مسائل فرعی مانع حل مسائل اصلی ملت ایران شویم. خدا را خوش نمی‌آید که به جای حل مسائل ملتی که صبورانه و با متانت در همه جا حضور دارند و نقش خود را ایفا می‌کنند، مسائل حاشیه‌ای را عمده کنیم و خودمان مدیریت کشور را مشغول این مسائل کنیم و عده‌ای در این میان با سوءاستفاده از فرصت پیش‌آمده دستاوردهای مهم مردم ازجمله امنیت را با خطر روبه‌رو کنند. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها