شناسه خبر : 21329 لینک کوتاه

رئیس‌جمهور: همه زندگی مردم در اقتصاد خلاصه نمی‌شود

توصیه به رقبا

توصیه به رقبا

همه شعارها این روزها به موضوعات اقتصادی ختم می‌شود، اما رئیس‌جمهوری می‌گوید همه زندگی مردم در اقتصاد خلاصه نمی‌شود. یعنی مردم چنین اجازه‌ای به کسی نمی‌دهند که زندگی‌ آنها را در اقتصاد خلاصه کنید. بلکه باید درباره فرهنگ و آزادی هم برنامه داشته باشید. بعد هم به دیگر رقبا توصیه می‌کند که اگر می‌خواهیم در معرض آرای مردم قرار بگیریم، لازم است همه نیازمندی‌های جامعه مطرح شود.

اینها را حسن روحانی در نشست با روسای دانشگاه‌های کشور گفت. جایی که وی گفت باید دانشگاه‌هایی امن‌تر، آزادتر و پیشرو در مهارت‌آموزی و ارتباط بیشتر با بخش‌های مختلف جامعه داشته باشیم. روحانی در این مراسم از دغدغه‌های اقتصادی هم گفت اما بر دیگر موضوعات هم تاکید داشت. مانند فناوری‌های ارتباطی و تاکید کرد نباید از تحولات فناوری روز فاصله گرفت و به‌جای بستن؛ جوانان باید برای تعامل درست با فناوری‌های فردا آماده شوند. روحانی که به‌طور غیرمستقیم به ماجرای اخیر برخوردهای قضایی با تلگرام و حتی احتمالاً برخورد با کسب‌وکارهای نوین اشاره می‌کرد، گفت: در عرصه فناوری و علم نمی‌توان با حکم قضایی و با دستور محدودیت ایجاد کرد. امروز در عرصه علمی مسیری آغاز شده که هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، لذا باید خودمان را برای شرایط دنیای امروز و فردا آماده کنیم، البته قبول دارم که باید از ابزار، درست استفاده کرد، لذا همه باید تلاش کنیم تا جوانان در مسیری قرار بگیرند که از فناوری‌های مختلف به‌طور صحیح استفاده کنند، اما جمع‌آوری و کنار گذاشتن این نوع فناوری، امکان‌پذیر نیست. چون در دنیای امروز، نمی‌شود به راحتی و با یک حکم به‌طور مثال استفاده از اتوبان‌ و هواپیما را به‌خاطر وقوع یک تصادف یا سانحه تعطیل کرد.

او به دغدغه‌های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت بیکاری بزرگ‌ترین ناامنی فکری برای دانشجویان است. در یک مقطع زمانی، مدرک تحصیلی به معنای جواز اشتغال به کار هم بود اما امروز دیگر این‌گونه نیست و صرفاً یک مدرک محسوب می‌شود و در به‌وجود آمدن چنین شرایطی بی‌تردید معایب و اشکالاتی دخیل بوده است. چطور می‌شود که دانشجوی یک دانشگاه در حالی که هنوز مدرک خود را نگرفته، جذب بازار کار می‌شود، اما فارغ‌التحصیل دانشگاه به‌‌رغم مکاتبات فراوان باز هم بیکار می‌ماند؟ این‌گونه موارد باید ریشه‌یابی و اصلاح شود. 

 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها