شناسه خبر : 35615 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایسنا: مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به طغیان گسترده آفات در جنگل‌های دست‌کاشت مناطق بیابانی ایران گفت: این طغیان گسترده که به سبب برخی عوامل اقلیمی و انسانی رخ داده، سابقه نداشته است.

ایرنا: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات محیط‌بان تیرخورده در قله ورجین از سوی امدادگران هلال‌احمر با استفاده از یک فروند بالگرد امدادی خبر داد.

فارس: جانشین فرمانده پایتخت از شناسایی و بازداشت یکی دیگر از اعضای شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در شمال غرب کشور خبر داد.

ایلنا: سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد تاریخ دانش‌آموختگی دانشجویان در نیم سال دوم ۹۹-۹۸ تغییر یافت.

ایسنا: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشنهاد اصلاح مواد(۱۶) و (۱۷) آیین‌نامه اجرایی قانون صید و شکار را به هیات دولت ارائه کرده است. آیین‌نامه اجرایی قانون صید و شکار به استناد ماده (۲۸) این قانون در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۸ از سوی هیات وزیران به تصویب رسید.

تسنیم: برآوردها نشان می‌دهد که میزان باروری کل در کشور از حدود 7 /7 فرزند برای هر زن در سال ۱۳۴۵ به سطح باروری حدود 8 /1 فرزند به ازای هر زن در سال ۱۳۹۰ رسیده است و بر اساس گزارش ملل متحد نرخ باروری کل ما در ۳۰ سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است!

ایرنا: رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کرونا تاثیرات نامطلوبی بر همه حوزه‌های درمانی از جمله فیزیوتراپی گذاشته، گفت:‌ شیوع این ویروس در کشور باعث شده مراجعات مردم به مراکز فیزیوتراپی حدود ۶۰ درصد کاهش یابد.

فارس: دادستان تهران با بیان اینکه تعداد مراکز بازپروری کافی نیست، گفت: پذیرفته‌شده نیست که برخی مناطق کانون جرم و آسیب باشند.

ایسنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که اعتیاد دارند احتمال مرگ‌ومیر و عوارض شدید ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در آنها زیاد است که نمونه آن را در استان داشته‌ایم.

ایرنا: رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: مقالات علمی معتبر دنیا نشان می‌دهند آلودگی هوا سبب آسان‌تر شدن انتقال ویروس کرونا و افزایش موارد بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن می‌شود.

فارس: احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بود باغ گیاه‌شناسی توسعه ‌یافته و تا پای کوه کشیده شود گفت: متاسفانه این کار به تعویق افتاده و زمین‌های بالادستی تصرف شده است.

تسنیم: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مالچ‌پاشی را در شرایط عادی قبول نداریم و انتخاب سازمان جنگل‌ها و مراتع برای بخشی از مالچ‌پاشی نفتی در خوزستان نیز «انتخاب بین بد و بدتر» بود!

دراین پرونده بخوانید ...