شناسه خبر : 35614 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

امسال هیچ مدرسه‌ای تعطیل نخواهد شد

ایسنا نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم، گفت: ما موظف به ارائه خدمات آموزشی بوده و به علت کارکردهای آموزش حضوری، این نوع آموزش را به آموزش غیرحضوری ترجیح می‌دهیم. محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اعمالی این بود که در هیچ جایی نباید در مورد حضور بچه‌ها در مدارس سختگیری و اجباری در کار باشد. ما موظف به ارائه خدمات آموزشی هستیم و به علت کارکردهای آموزش حضوری این نوع آموزش را به آموزش غیرحضوری ترجیح می‌دهیم. اگر خانواده‌ها در مورد آموزش حضوری فرزندانشان نگرانی دارند می‌توانند از طریق آموزش غیرحضوری برای آموزش فرزندان خود اقدام کنند.

 

تشویق فرزند به مصرف مواد مخدر مصداق کودک‌آزاری

ایرنا نوشت: رئیس امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور تشویق فرزند به مصرف مواد مخدر را مصداق کودک‌آزاری دانست و گفت: امکان سلب حضانت از پدری که دختر خود را به مصرف مواد تشویق می‌کند، در صورتی که قاضی حکم دهد، وجود دارد. محمود علی‌گو افزود: در حال حاضر با همکاری پلیس فتا در حال پیگیری فیلم منتشرشده‌ای در فضای مجازی هستیم که در آن پدری به دختر خردسال خود طریقه مصرف مواد را یاد می‌دهد و او را تشویق به انجام این کار می‌کند. وی ادامه داد: در صورتی که این دختربچه شناسایی شود، بلافاصله به مراکز نگهداری کودکان سازمان بهزیستی کشور منتقل خواهد شد و در صورت اعتیاد، کارهای درمانی نیز برای او صورت خواهد گرفت.

 

پیش‌فروش واکسن «آنفلوآنزا» با قیمت نجومی

خبرگزاری فارس نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی داروخانه‌ها با دریافت مبالغی حدود 30 تا 300 هزار تومان اقدام به پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا می‌کنند؛ موضوعی که بر اساس اظهارات مسوولان سازمان غذا و دارو تخلف است. همچنین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ واکسن یا داروی اختصاصی در جهان برای بیماری کووید ۱۹ مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است؛ بنابراین ادعاها یا مباحثی که در سایت‌ها در زمینه تهیه یا فروش یا پیش‌فروش واکسن یا داروی کرونا مطرح می‌شود، به هیچ عنوان مورد تایید نیست. حتی سوالات فراوانی در زمینه میزان اثربخشی واکسن کرونا در جهان وجود دارد و مشخص نیست که حتی اگر واکسنی ساخته شود، این واکسن تا چه بازه زمانی اثربخشی دارد.

 

قطع دوباره درختان خیابان ولیعصر

ایلنا نوشت: تصاویری از قطع درختان چنار خیابان ولی‌عصر در محدوده پارک ملت در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده اما آن‌طور که مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌گوید؛ این درختان قطع نشدند بلکه به دلیل خشک بودن با مجوز کمیسیون ماده 7 در منطقه ۳ سربرداری شده است تا از سقوط آنها جلوگیری شود. علی‌محمد مختاری گفت: قطعاً خیابان ولی‌عصر از زیباترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که دلیل این زیبایی هم قطعاً درختان چناری است که در دو طرف آن کاشته شده به طوری که این خیابان توریستی به دلیل همین درختان به عنوان میراث طبیعی به ثبت رسیده است، از همین‌رو حفاظت از درختان این خیابان همواره از اولویت‌های شهرداری بوده است.

دراین پرونده بخوانید ...