شناسه خبر : 34870 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

برگزاری فوق‌برنامه درسی حضوری ممنوع شد

خبرگزاری فارس نوشت: مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا در تهران شکننده است و هر روز شاهد آمار و مشکلات این بیماری هستیم؛ با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموزان از اهمیت برخوردار است و اولویت ما در بحث تربیت فرزندان، سلامت جسمی و روانی آنهاست، هرگونه فعالیت فوق‌برنامه آموزشی و درسی در مدارس شهر تهران تا بازگشایی مدارس ممنوع است. هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد کلاس‌های حضوری برگزار کند و آموزش‌های درسی حضوری داشته باشد. اگر والدین با مواردی مواجه شدند که برخلاف این موضوع بود یعنی مدرسه‌ای به برگزاری کلاس درس حضوری اقدام کرده است، با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات یا با شماره ۸۸۹۶۴۰۰۶ تماس بگیرند.

تلاش برای ثبت تالاب ایرانی در کنوانسیون رامسر

ایلنا نوشت: معاون محیط ‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اتحادیه اروپا و برنامه توسعه ملل متحد برای احیای تالاب‌های بین‌المللی هامون ۱۰ میلیون یورو اختصاص دادند.‌ بیش از سه میلیون هکتار تالاب در کشور وجود دارد که حدود ۵ /۱ میلیون هکتار از مجموع مساحت تالاب‌های ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شده است و سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است تا پایان سال جاری بخشی از تالاب هورالعظیم شامل حوضه‌های یک، دو و سه را که ارزش زیستگاهی و اکولوژیک بالاتری دارند در کنوانسیون رامسر ثبت کند. به همین منظور نشستی مشورتی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات و بخش‌های حقوقی و محیط زیست امور خارجه با موضوع «ثبت تالاب مرزی هورالعظیم در کنوانسیون رامسر» برگزار شد.

غفلت از اطفال مصداق کودک‌آزاری است

ایرنا نوشت: رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور هرگونه غفلت از کودک را مصداق کودک‌آزاری دانست و نسبت به این مورد به والدین هشدار داد. محمود علیگو افزود: کودک‌آزاری‌ها به انواع کودک‌آزاری‌های جسمی و غفلت و بی‌توجهی تقسیم‌بندی شده و متاسفانه اغلب مردم به دلایل فرهنگی نسبت به آن غفلت می‌کنند. والدین از مساله «غفلت نسبت به کودک»، غافل هستند و شاید به نوعی همه ما نسبت به این مساله غفلت داشته باشیم اما ادعا می‌کنیم که دوستدار کودک هستیم. وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی به‌طور ویژه به موارد کودک‌آزاری توجه دارد و مردم در صورت مشاهده موارد کودک‌آزاری می‌توانند به شماره تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند.

کاهش ۱۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه

ایسنا نوشت: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از کاهش ۱۰ سانتی‌متری تراز دریاچه نسبت به زمان مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: کم شدن تراز آب دریاچه ارومیه در این موقع از سال طبیعی است. فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه سطح تراز دریاچه ارومیه 68 /1271 است، اظهار کرد: وسعت آن امروز ۳۸۰۰ کیلومتر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ کیلومتر کمتر است. دریاچه ارومیه در حال حاضر چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته ۳۱۰ میلیون مترمکعب کمتر است. از خردادماه تاکنون ورودی آب به دریاچه نداشتیم و آب موجود در آن نیز بر اثر گرما و تبخیر کاهش پیدا کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...