شناسه خبر : 34811 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

انتقال نوزادان فروشی به شیرخوارگاه

ایسنا نوشت: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به دستگیری اعضای باند فروش نوزادان گفت: سازمان بهزیستی آماده است تا به‌محض صدور حکم قضایی، نگهداری و حمایت از این کودکان را آغاز کند. مهدی خانکه افزود: در موارد این‌چنینی رویه قانونی این است که بعد از مداخله نیروی انتظامی، قاضی پرونده حکم را صادر کرده و سازمان بهزیستی بعد از این مرحله اقدامات حمایتی خود را آغاز می‌کند. وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اولیه تعداد این نوزادان پنج نفر بوده است، اظهار کرد: برای کسب اطلاعات دقیق‌تر همکاران سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی اعزام شده‌اند و به‌محض صدور حکم قضایی نوزادان را به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می‌کنند.

جراحی زنان و زایمان در صدر قصور پزشکی

ایرنا نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از مجموع هفت هزار و ۳۴۵ پرونده کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی استان تهران در سال گذشته، چهار هزار و ۶۶۳ پرونده مربوط به قصور پزشکی بود که از این تعداد، ۸۹۳ پرونده مرتبط به جراحی زنان و زایمان با بیشترین آمار در صدر پرونده‌ها قرار داشت. مهدی فروزش افزود: در جراحی زنان و زایمان در خصوص تشکیل پرونده‌های قصور از ۸۹۳ پرونده در سال گذشته ۳۰۴ پرونده از نظر کارشناسی احراز قصور شدند و ۵۸۹ پرونده عدم احراز قصور تشخیص داده و تبرئه شدند. دومین رشته از نظر بیشترین تعداد پرونده قصور دندانپزشکی با ۷۳۹ مورد پرونده است که ۴۶۲ مورد قصور احراز و ۲۷۰ پرونده نیز تبرئه شدند.

۵۰ درصد مسافران اتوبوس ماسک می‌زنند

خبرگزاری فارس نوشت: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۶۲۰ هزار نفر در پایتخت از اتوبوس استفاده می‌کنند، گفت: بیش از ۵۰ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند. محمود ترفع اظهار کرد: برخی از خطوط تندرو مانند خط 7 (تجریش- راه‌آهن) و خط یک (تهرانپارس-آزادی) همیشه پرمسافر هستند. وی افزود:‌ آمار مسافران در این دو خط تندرو حدود پنج درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته که البته آمارها هنوز به زمان قبل از کرونا نرسیده است. در حال حاضر در برخی خطوط آنقدر تعداد مسافران کاهش یافته است که برای رانندگان فعالیت در خط مقرون‌به‌صرفه نیست چراکه حتی پول سوخت اتوبوس و راننده در بخش خصوصی حاصل نمی‌شود.

کشف بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر در سال‌های اخیر

تسنیم نوشت: رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف بیش از دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت خبر داد و گفت: محموله مکشوفه، بزرگ‌ترین محموله مواد مخدر کشف‌شده در تهران طی سال‌های اخیر بوده است. سردار حسین رحیمی اظهار کرد: از اسفندماه گذشته دنبال این باند بودیم اما این افراد چندین ‌بار متواری شده بودند که در نهایت روز سه‌شنبه گذشته گرفتار و در این راستا سه نفر بازداشت شدند. ارزش این محموله کشف‌شده بالغ بر 15 میلیارد تومان است. این محموله با یک تریلر تقریباً یک هفته در مسیر بود و در نقاط مختلفی از کشور توقف می‌کرد. این محموله در قالب حمل یک بار تجاری در حال انتقال به تهران بود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها