شناسه خبر : 34729 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

پنج میلیون ایرانی فاقد کارت هوشمند ملی

خبرگزاری مهر نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال، از توزیع ۴۶ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۰۶ کارت هوشمند ملی تاکنون خبر داد و گفت: بیش از پنج میلیون نفر از افراد واجد شرایط فاقد کارت هوشمند هستند. سیف‌الله ابوترابی گفت: تاکنون ۵۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۳۲ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام دادند. از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۰۶ نفر کارت هوشمند خود را دریافت کردند. چاپخانه دولتی قول داده هفتگی ۲۰۰ هزار کارت به ثبت احوال تحویل دهد. تاکنون ۶۴۱ هزار و ۹۶۱ کارت تولید داخل تحویل سازمان ثبت احوال داده شده و ما نیز میان افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، توزیع کردیم.

نگرانی از افزایش ازدواج‌های اجباری

ایسنا نوشت: معاون امور جوانان در خصوص دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج گفت: حرف ما این نیست که حقوق دختران و پسران زیر ۱۸ سال از بین برود بلکه معتقدیم اتفاقاً این حق و امتیاز وام ازدواج آنان باید محفوظ بماند تا زمانی که خودشان بتوانند به‌درستی در موردش تصمیم بگیرند. محمدمهدی تندگویان گفت: در موضوع پرداخت وام ازدواج از سال گذشته به قانونگذار تذکراتی بابت سن ازدواج برای دریافت وام ازدواج، تضامین وام ازدواج با توجه به افزایش رقم وام و مدت بازپرداخت آن دادیم. با افزایش عدد وام حاشیه‌هایی مثل خرید و فروش وام، آگهی‌های غیرمتعارف، اخذ وام با شناسنامه‌های سفید یا طلاق صوری و ازدواج مجدد ایجاد شد.

درگیری با قاچاقچیان مشروبات الکلی در مرز بانه

ایلنا نوشت: فرمانده مرزبانی استان کردستان از دستگیری قاچاقچیان مشروبات الکلی و شهادت یک تن از مرزبانان در مرز بانه خبر داد. سردار «علیرضا مرزبانی» اظهار کرد: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان استان در هنگ مرزی بانه نسبت به پوشش معابر مرزی اقدام کردند. در یکی از این ماموریت‌ها مرزبانان حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مسلح حامل مشروبات الکلی مواجه شدند. مرزبانان بلافاصله با اخذ موضع مناسب و اجرای کمین، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کردند و قاچاقچیان با رها کردن محموله مشروبات سعی بر متواری شدن داشتند که با دستگیری سه نفر از قاچاقچیان درگیری به پایان رسید.

شیوه جمع‌آوری زباله باید تغییر کند

خبرگزاری فارس نوشت: شهردار تهران با بیان اینکه شیوه جمع‌آوری زباله باید تغییر کند تاکید کرد: زنان خانه‌دار هنوز تاثیر کاهش رطوبت زباله‌های خانگی را در کاهش شیرابه و حجم زباله‌ها نمی‌دانند. پیروز حناچی گفت: موضوع پسماند در کشور ما موضوع مهمی است و باید ابعاد حاکمیتی آن از ابعاد محلی جدا شود و بدانیم ابعاد حاکمیتی بزرگ‌تر است. مرحله اول مطالعات ما برای مدیریت پسماند به انجام رسیده و آماده اجرا شده و تلاش برای جلب نظر مردم کلیدواژه مهم این برنامه است و اگر در این برنامه موفق شویم مردم را همراه خود کنیم تحول عظیمی رخ می‌دهد. باید با بهینه‌سازی موضوع پسماند در شهر تهران تجربه متفاوتی را رقم بزنیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها