شناسه خبر : 34566 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

روند تصویب لایحه تامین امنیت زنان و دختران تسریع شود

ایرنا نوشت: ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) ضمن ابراز تاسف از قتل دختر ۱۳ساله توسط پدرش و فاجعه فرزندکشی بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران برابر خشونت از سوی دولت و ارائه آن به مجلس تاکید کردند. «شهیندخت مولاوردی» نوشت: در این جلسه با اشاره به قتل رومینا اشرفی و فاجعه فرزندکشی و قتل ناموسی ضمن ابراز تاسف و تاثر از تکرار جنایات هولناکی که در فقدان تدابیر بازدارنده و حفاظتی-حمایتی و در سایه خلأهای قانونی فرصت بروز و ظهور پیدا می‌کنند، بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران در برابر خشونت از سوی دولت و ارائه آن به مجلس تاکید شد.

کاهش محسوس ذخایر خونی در پایتخت

ایسنا نوشت: مدیرکل انتقال خون استان تهران از پایتخت‌نشینان درخواست کرد تا بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند. دکتر محمدرضا مهدی‌زاده با اشاره به شروع دوباره عمل‌های جراحی در مراکز بیمارستانی سطح استان تهران از شهروندان برای حضور در مراکز اهدای خون دعوت کرد و گفت: با کاهش محسوس ذخایر خونی مواجه هستیم و از همه کسانی که توان اهدای خون دارند و به‌طور ویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی، درخواست می‌کنیم به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند. امیدواریم با حضور مردم وقت‌شناس که در تمام بزنگاه‌های سخت، ضرورت اهدای خون را درک می‌کنند، بتوانیم در تامین فرآورده‌های خونی بیش از ۱۶۰ بیمارستان تهران موفق باشیم.

احتمال شروع سال تحصیلی جدید از تابستان

تسنیم نوشت: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سناریوهای بازگشایی مدارس در مهر ۹۹ گفت: اگر مسوولان وزارت بهداشت اجازه دهند سال تحصیلی دانش‌آموزان را زودتر آغاز می‌کنیم. محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد:‌ یکی از وظایف ما کسب آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی آینده است و در این‌باره سناریوهای مختلفی داریم، نخستین فرض این است که مشکلی وجود نداشته باشد مدارس دولتی و غیردولتی دایر و کلاس‌های درس حضوری باشد. سناریوی دوم این است که ممکن است در مقاطعی از سال نیاز باشد مدارس تعطیل شوند، بنابراین امکان ترکیبی را پیش‌بینی کردیم تا روزهایی که مشکل وجود ندارد، دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شوند و اگر امکان حضور نیست از طریق راه‌های جایگزین اقدام کنیم.

شهر مال مردم است و باید تصمیم بگیرند

خبرگزاری فارس نوشت: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر برای مردم است و طبیعی است که خود مردم باید در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اجرای پروژه‌ها نقش داشته باشند. احمد مسجدجامعی گفت: قرار بود برای محلات و مناطق شوراهایی تشکیل شود و بعد عصاره آنها به شورای شهر تبدیل شود اما این ساختار عوض شد و اول شورای شهر تشکیل شد. اما از آنجا که نمی‌توان مردم را از صحنه تصمیم‌گیری‌ها حذف کرد تصمیم ثانویه‌ای گرفته شد و به همین دلیل شورایاری‌ها تشکیل شدند. وی گفت: از سال‌های دور، سرخه‌حصار منطقه‌ای حفاظت‌شده بوده است و همه شهرداران در طول سال‌ها برای حفاظت آن تلاش کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...