شناسه خبر : 34100 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده‌ روزنامه‌ها (اجتماعی)

پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو رد شد

خبرگزاری فارس نوشت: عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک توسط ستاد مقابله با کرونا رد شده است، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو امکان‌پذیر نیست. زهرا نژادبهرام درباره توزیع ماسک در مترو اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو جهت پیشگیری از کرونا را مطرح کرد ولی این پیشنهاد توسط ستاد مقابله با کرونا پذیرفته نشد. وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو را تضمین نمی‌کنیم، افزود: این طرح در مترو امکان‌پذیر نیست برای همین بر استفاده اجباری از ماسک را تاکید داریم. عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران درباره ماسک رایگان گفت: برای شهرداری این موضوع هزینه زیادی دارد و امکان‌پذیر نیست.

تذکر کرونایی به ۱۷ هزار واحد صنفی در پایتخت

ایسنا نوشت: جانشین رئیس پلیس پایتخت از ارائه تذکر مرتبط با کرونا به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در پایتخت خبر داد. سردار حمید هداوند در تشریح عملکرد کمیته‌های هفت‌گانه مقابله با ویروس کرونا پلیس پایتخت اظهار کرد: از هشتم فروردین‌ماه تا بیست و دوم بیش از ۱۴ هزار دستگاه خودرو که فاقد پلاک پایتخت یا اصطلاحاً غیربومی بودند شناسایی شده و از ورودشان جلوگیری شد. همچنین ۱۵ دستگاه خودرو هم که دستور پلیس را تمکین نکردند توقیف شدند. هداوند از کاهش ۸۵درصدی تردد در محور تهران-قم و جاده قدیم تهران-قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این آمار مربوط به هشتم تا ۲۴ فروردین‌ماه است.

تکذیب ابتلای سحر تبر به کرونا

ایلنا نوشت: وکیل مدافع سحر تبر گفت: موکل من به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان سینا بستری شده است. پیام درفشان گفت: موکلم که به دلیل وجود علائم ابتلا به کرونا در بخش قرنطینه زندان زنان شهرری به سر می‌برد، به دنبال وخامت حالش به بیمارستان سینا منتقل شد. در بیمارستان سینا از موکل بنده و سایر زندانیان آزمایش‌های مرتبط با ویروس کرونا از جمله انجام سی‌تی‌اسکن از ریه به عمل آمده و پزشکان ضمن اعلام مثبت بودن آزمایش کرونای موکلم، گفتند که هر دو ریه وی درگیر شده است. رئیس زندان زنان شهرری اما این خبر را تکذیب کرد و گفت: خبر منتشرشده توسط وکیل مدافع فاطمه خویشوند صحت ندارد.

فقرا در همه‌گیری‌ها بیشتر صدمه می‌بینند

شهروند نوشت: پس از کرونا باید منتظر ۵۰۰ میلیون فقیر یعنی معادل هشت درصد جمعیت جهان باشیم. درست است که تحریم‌ها تاثیرات زیادی گذاشته اما در کشور دستگاه‌ها و نهادهای متعددی وجود دارند که مثلاً با هدف حمایت از معلولان راه‌اندازی شده‌اند. بنابراین تامین منابع مالی حداقل برای کم کردن اثرات کرونا بر فقر تنها بر عهده دولت نیست. باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. کرونا قربانیانش را از میان اقشار آسیب‌پذیر جامعه انتخاب کرده است. آنها چه در ابتلا و چه تحت‌ تاثیر پیامدهای شیوع این ویروس بر زندگی اقتصادی‌شان، بیشترین قشر آسیب‌دیده‌اند. این گروه، فقیرند و فقیرتر هم می‌شوند. اینها بخشی از صحبت‌های روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش‌های تامین اجتماعی در نشست آنلاین موسسه رحمان پس از شیوع کروناست.

دراین پرونده بخوانید ...