شناسه خبر : 33516 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فرود ناموفق در ماهشهر

هواپیمای مسافربری تهران-ماهشهر به دلایل نامشخص از باند فرودگاه خارج شد

فرود ناموفق در ماهشهر

هواپیمای مسافری تهران-ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت 7:50 روز دوشنبه گذشته پس از فرود (لندینگ) در فرودگاه ماهشهر از باند خارج می‌شود اما هیچ آسیبی به مسافران وارد نشده است. این هواپیما از نوع بوئینگ MD و تعداد مسافران آن ۱۳۵ نفر بوده است که همه آنها در سلامت کامل از هواپیما پیاده شدند. یکی از مسافران این هواپیما درباره این حادثه به ایسنا گفته که پس از آنکه در باند فرودگاه ماهشهر هواپیما به زمین نشست صدای مهیبی شنیده شد و به نظر می‌رسد که خلبان نتوانست هواپیما را کنترل کند چراکه چرخ‌های هواپیما شکسته شد. بعد از حادثه علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد حوادث اخیر هواپیمایی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی تذکر شفاهی داد.

همچنین عصر روز حادثه تا نیمه‌های شب عملیات انتقال هواپیمای حادثه‌دیده تهران-ماهشهر به فرودگاه ماهشهر انجام شد. مهرزاد شریفی فرماندار ماهشهر گفت: یک جاده خاکی بیش از صدمتری برای جابه‌جایی هواپیمای سانحه‌دیده از میان جاده کمربندی ماهشهر به داخل فرودگاه شهر ایجاد شد و پس از چندین ساعت عملیات، حدود ساعت ۳:00 بامداد هشتم بهمن‌ماه، هواپیما به داخل فرودگاه ماهشهر انتقال پیدا کرد. زمین باتلاقی بود و ایجاد چنین جاده‌ای، کار یک روز نبود ولی با توجه به اضطرار و اهمیت موضوع، این جاده ایجاد شد. از سوی دیگر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان نیز گفت: محور ماهشهر-سربندر که صبح روز دوشنبه، هفتم بهمن به دلیل حادثه هواپیمای مسافربری تهران -ماهشهر مسدود شده بود، بازگشایی شد.

تا آخرین ساعات روز سه‌شنبه هفته گذشته، دلایل اصلی این اتفاق مشخص نشده بود اما سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: اینکه پیش از بررسی کارشناسان و نظر آنها بگوییم هواپیما دچار نقص فنی شده، اشتباه است و فعلاً وجود نقص فنی در هواپیمای تهران-ماهشهر تایید نمی‌شود. رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از حادثه هواپیمایی تهران-ماهشهر تیم کارشناسی هواپیمایی کشور برای بررسی این حادثه در حال اعزام به ماهشهر است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها