شناسه خبر : 33269 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

حکایت مسافر به‌جامانده از پرواز مرگ تهران-اوکراین

ایسنا نوشت: محمد صادقی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سوادکوه در مورد نجات جان مسافر جامانده از پرواز اوکراین به علت توقیف خودرو در این محور خبر داد و اظهار کرد: دیروز یک دستگاه لکسوز در حوالی شهر زیرآب به دلیل سرعت بالا توقیف شد و پس از بررسی متوجه خلافی بالای این ماشین شدیم. خودرو لکسوز مبلغ دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان خلافی خودرو داشت و از آنجا که خلافی بالای یک میلیون تومان منجر به توقیف خودرو می‌شود، دستور توقیف این خودرو صادر شد. صادقی ادامه داد: این مسافر پس از اطلاع از سقوط این هواپیما و کشته شدن همه سرنشینان آن در تماس تلفنی با ماموران پلیس راه از ما به خاطر نجات جانش تشکر کرد.

محل نصب سردیس سپهبد قاسم سلیمانی مشخص شد

خبرگزاری فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد: سردیس سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در بزرگراه شهید سلیمانی نصب می‌شود. حجت نظری، اظهار کرد: در برابر اقدامات و ایثارگری‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هر کاری که انجام دهیم، باز هم قابل مقایسه با اقدامات ایشان نیست و مردم هم به خوبی نشان دادند که چطور قدردان این سردار بزرگ ایران و اسلام بودند. پس از اطلاع از خبر شهادت ایشان، تصمیم به نام‌گذاری یکی از معابر اصلی تهران به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرفتیم و همان‌طور که در خبرها اعلام شد پس از بررسی گزینه‌های مختلف نظیر بزرگراه فتح، آزادگان، در نهایت بزرگراه رسالت به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و به تصویب اعضا رسید.

۲۰ درصد جمعیت کشور دچار اختلال روانی است

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اجرای برنامه ملی بهبود سلامت روان در کشور گفت: به‌طور متوسط انتظار داریم بین ۱۸ تا ۲۰ درصد افراد کشور دچار یکی از اختلالات روانی مثل افسردگی یا اضطراب باشند که بر اساس برنامه ملی با غربالگری فعال شناسایی می‌شوند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. علیرضا رئیسی افزود: یکی از اولویت‌های وزیر بهداشت بهبود شاخص‌های سلامت روان است و بر این موضوع تاکید می‌کند اما همه اقدامات این حوزه در اختیار وزارت بهداشت نیست. هدف کلان کشوری ارتقای سلامت روان مردم است که با عوامل مختلفی مثل ایجاد نشاط در جامعه و کاهش فشار اقتصادی بر مردم و بسیاری از عوامل دیگر ارتباط دارد.

ضاربان هانی کُرده دستگیر شدند

خبرآنلاین نوشت: رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری ضاربان هانی کُرده در غرب تهران خبر داد. سرهنگ راستی با بیان اینکه این افراد دارای سابقه ۸ تا ۱۰ فقره زندان هستند، گفت: در ارتباط با کُری‌خوانی هفت نفر دستگیر شدند که پنج نفر از آنها بازداشت موقت و دو نفر دیگر به زندان منتقل شدند. بر اثر ضرب و شتم این دو گروه اراذل و اوباش در سال ۹۶ در یک قهوه‌خانه، دو انگشت یکی از افراد قطع شد که همراهان فرد حادثه‌دیده برای تلافی سوار بر سه دستگاه موتورسیکلت به سراغ گروه مقابل رفته و با یکدیگر درگیر می‌شوند که فیلم این درگیری در فضای مجازی منتشر شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها