شناسه خبر : 33120 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

آلودگی هوا 14 هزار نفر را راهی اورژانس کرد

ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: با افزایش آلودگی هوا، 13 هزار و 931 نفر در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند. مجتبی خالدی با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا سوم دی‌ماه افزود: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهرهای اصفهان، البرز، تهران، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و یزد تعداد ۱۳ هزار و ۹۳۱ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۵۴۷ نفر بیماران قلبی و پنج هزار و ۳۸۴ نفر بیماران تنفسی بوده‌اند.

مسمومیت پول؛ خروش فاضلاب

اعتماد نوشت: فاضلاب شهر اهواز در حالی خیابان‌ها را به تصرف خود درآورده که از سال 1383 قرار بود با وام بانک جهانی مشکل فاضلاب حل شود و از 149 میلیون دلار این وام 109 میلیون دلار آن در دولت نهم و دهم دریافت شد اما مشخص نشد این پول به چه مصرفی رسید. حالا که اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای مشکل فاضلاب تصویب شده به نظر می‌رسد پیش از اینکه این پول هم به سرنوشت وام بانک جهانی دچار شود باید مشخص شود چه بلایی بر سر آن پول آمد. شاید پیش از هر اقدامی باید پرسید آیا آنچه استاندار خوزستان از آن به عنوان مسمومیت پولی در خوزستان نام برده در مورد فاضلاب هم صادق بوده است؟

دریا را جارو کرده‌اند

شهروند نوشت: الهی‌بخش بلیدی می‌گوید دریا را جارو کرده و رفته‌اند. برای صیادهای کنارک چیزی نگذاشته‌اند. چینی‌ها را می‌گوید که با قایق‌های بزرگ و پیشرفته دریا را درو کرده‌اند. پزم بوی ماهی می‌دهد. بوی تند میگو. بوی دریا. حرفه تمام اهالی این روستا با دریا گره خورده. یا ماهیگیر هستند یا تور ماهیگیری می‌بافند. نیمه آذرماه است و پنکه سقفی خانه الهی‌بخش با سر و صدای زیاد می‌چرخد. زنش حمیده خانم درزاده می‌گوید اگر دریا را جارو نکنند و چیزی هم برای مردهای ما بگذارند، ته سفره ما خالی نمی‌ماند. نانی برای خوردن پیدا می‌شود.‌ اما الهی‌بخش آنقدر که لب‌هایش می‌خندد، در چشم‌هایش امیدی نیست. وضع جدید قیمت بنزین، پاک زندگی‌ها را زیرورو کرده. لنج‌ها کهنه‌اند.

تحویل 14 هزار مسکن به خانوارهای دارای دو معلول

ایسنا نوشت: رئیس بنیاد مستضعفان از ساخت و تحویل 14 هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو فرزند معلول تا سال آینده خبر داد. پرویز فتاح در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات بنیاد علوی گفت: بنیاد علوی درآمدهای بنیاد مستضعفان را صرف مناطق محروم می‌کند و 12 منطقه برای این فعالیت‌ها را شناسایی کرده که منطقه قلعه گنج یکی از این مناطق است. این مناطق در خصوص محرومیت‌زدایی، توانمندسازی، اشتغال‌زایی و... فعالیت می‌کند. قصد داریم تا تعداد این 12 منطقه را افزایش دهیم، اما باید با استانداران و مسوولان محلی نیز هماهنگ باشیم و بتوانیم الگوی توسعه قلعه گنج را در کشور توسعه دهیم. البته حدود 100 مدرسه نیز از سوی بنیاد مستضعفان ساخته شده و این روند، ادامه دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها