شناسه خبر : 31728 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

انتقاد از تاثیرات زندان فشافویه بر زندگی در ری

ایسنا نوشت: رئیس شورای شهر حسن‌آباد فشافویه با انتقاد از قرارگیری زندان تهران بزرگ در فشافویه گفت: آب و گاز سازمان زندان‌ها از شهر حسن‌آباد فشافویه تامین می‌شود و بدهی‌های گسترده‌ای که این سازمان به دستگاه‌های مختلف شهر حسن‌آباد دارد موجب جلوگیری از توسعه زیرساخت‌ها در این شهر شده است. علیرضا زندی‌کریمخانی گفت: انتقال صنایع مزاحم بدون کارشناسی به سمت بخش‌های مختلف شهرستان ری باید مورد مخالفت قرار می‌گرفت و از آن پیشگیری می‌شد. متاسفانه مشکلات شهر تهران حل نمی‌شود بلکه آن را به سمت بخش‌های شهرستان ری منتقل می‌کنند. وی گفت: سازمان زندان‌ها با این جمعیت در حقیقت یک شهر محسوب می‌شود که به شهرهای ری اضافه شده است.

خالکوبی مشهود مانع از صدور گواهی‌نامه رانندگی می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس دایره آموزش همگانی پلیس راهور تهران گفت: خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود. سرهنگ موسوی‌پناه اظهار کرد: چنانچه فردی دارای خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف باشد، مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود. چنانچه فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف مانند خودزنی داشته باشد، از نظر برخی اختلالات احتمالی روانی تاثیرگذار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار می‌گیرد. پس از بررسی و ارزیابی روانشناسان، در صورت موفقیت فرد متقاضی صدور گواهی‌نامه در گذراندن صحیح ارزیابی‌ها و بررسی‌ها، وی می‌تواند گواهی‌نامه خود را با تایید روانشناسان دریافت کند.

هادی رضوی به زندان رفت

خبرگزاری فارس نوشت: نماینده دادستان از اجرای حکم هادی رضوی و بازداشت و انتقال وی به زندان خبر داد. هادی رضوی که مدیرعامل گروه اقتصادی به نام فاطمی و داماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در دادگاه بانک سرمایه به اتهام 107 میلیارد تومان مال نامشروع در حال محاکمه بود تا اینکه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هفتمین نشست خبری با اصحاب رسانه در 8 مردادماه خبر از صدور حکم دادگاه برای هادی رضوی داد و گفت: هادی رضوی به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد؛ در همین پرونده احسان دلاویز به جرم معاونت در جرم در پرونده هادی رضوی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

حوادث زیست‌محیطی بیشتر در راه ایران؛ فکر چاره باشید!

خبرآنلاین نوشت: معاون دبیر کل سازمان ملل از وقوع بیشتر فجایع زیست‌محیطی در ایران خبر داد. سیل امسال تنها شروعی از فجایع زیست‌محیطی بود که دیگر در ایران به اتفاقی عادی تبدیل خواهد شد، این نظر «آرمیدا آلیس چابانا» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور اسکاپ (کمیسیون اقتصادی-اجتماعی آسیا-اقیانوسیه) درباره آینده ایران و خاورمیانه است. تغییر اقلیم و گرمایش جهانی بحرانی است که روزبه‌روز اوضاع اقلیم جهان را نامنظم‌تر می‌کند، در این اقلیم نامنظم‌تر تعداد فجایع زیست‌محیطی مثل سیل، طوفان‌های گردوخاک، خشکسالی و... در مناطق مختلف از جمله ایران افزایش پیدا می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها