شناسه خبر : 31240 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

لایحه حمایت از محیط‌بانان، انقلابی در حفظ محیط زیست

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، اجرای صحیح لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان را که با رای قاطع نمایندگان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید انقلابی در مهار آسیب‌های وارده به محیط زیست دانست. جمشید محبت‌خانی اظهار کرد: این لایحه از چهار ماده تشکیل شده و با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید. محبت‌خانی با اشاره به اینکه یکی از مواد این لایحه، حمایت بیمه‌ای و قضایی از کارکنان یگان‌های دستگاه‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: بر اساس این ماده، حمایت بیمه‌ای و قضایی شامل حال نیروی انتظامی به کارکنان سایر یگان‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله محیط‌بانان و جنگل‌بانان تعمیم داده شده و بدین ترتیب خلأ موجود در این حوزه از بین می‌رود.

انتقال «قلب» از رشت به تهران، کمتر از ۵۰ دقیقه

تسنیم نوشت: عملیات اهدای عضو بین‌استانی برای سومین‌بار در کشور با موفقیت انجام شد و «قلب» یک بیمار مرگ‌مغزی‌‌شده در کمتر از ۵۰ دقیقه از رشت به تهران منتقل شد. این موضوع رکوردی جدید برای اورژانس هوایی رقم زد. رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: این عملیات حساس از ساعت هفت بامداد روز سه‌شنبه، آغاز شده و قلب یک نوجوان 16ساله اهل لاهیجان که بر اثر تصادف با موتورسیکلت دچار حادثه شده بود، با تایید مرگ‌مغزی و رضایت خانواده، از بدن خارج شد و در کمتر از یک ساعت، به تهران منتقل شد تا در سینه دختری 12ساله که مبتلا به نارسایی قلبی بود، جای گیرد.

«جارولون»نوازهای خیابان ولیعصر

شهروند نوشت: فرقی نمی‌کند کدام محله و منطقه، از نازی‌آباد تا جردن از هفت‌حوض تا میدان آزادی صدای سازشان شنیده می‌شود. یک روز در شمالی‌ترین نقطه و روز دیگر در جنوبی‌ترین خیابان شهر بساط هنر پهن می‌کنند. هدفشان فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست و درختانی است که میان دود و سرطان و تورم می‌خواهند نشاط شهر باقی بماند. آوای سازشان که بلند می‌شود حواس هزارپاره عابران جمع می‌شود؛ درست همان‌جا که دو برادر، «سینا و ایمان درستی» با کلاه‌های شاپویی قرمز و جاروی دسته‌بلند شبیه ویولن و باند زنگارگرفته‌شان موسیقی می‌نوازند. بعضی عابران از سراسیمگی قدم‌هایشان می‌کاهند و بعضی دیگر نیز می‌ایستند تا با گرفتن چند عکس و فیلم پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را رونق بخشند.

بازداشت محسن افشانی به دلیل ترویج خشونت

ایرنا نوشت: یک مقام مطلع در پلیس تهران بزرگ خبر بازداشت محسن افشانی بازیگر سینما و تلویزیون را تایید کرد. خبر بازداشت افشانی به علت «رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج‌کننده خشونت (نمایش اسلحه) در شبکه‌های مجازی» از عصر چهارشنبه (پنجم تیرماه 1398) منتشر شد و یک مقام مطلع در پلیس تهران بزرگ در پایان این روز بازداشت وی به دستور مقام قضایی را تایید کرد. همزمان، درحالی که برخی منابع از زندانی شدن افشانی خبر می‌دادند، بعضی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که وی مدتی پس از بازداشت با قرار وثیقه آزاد شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها