شناسه خبر : 30942 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

مهمانان رنگارنگ شهر

همشهری نوشت: یک روز صبح که تهرانی‌های اخمو و خسته از روزگار سخت و خاکستری تهدیدها و تحریم‌ها از خانه‌هایشان زده بودند بیرون تا سر کار بروند یا در صف گوشت و مرغ و شکر منتظر بودند برای خرید چند هزار تومان ارزان‌تر، دیدند که موجوداتی کوچک و رنگین‌بال در هوا دور سرشان می‌چرخند و می‌رقصند و مثل کودکی بازیگوش جستی می‌زنند. اول همه بی‌خیال از کنارشان عبور کردند، بعد طرف منفی ذهنشان رفت سمت حشره‌های خطرناکی که حتماً جایگزین سفیدبالک‌ها شده و حالا قرار است در گرمای هوا دمار از روزگارشان درآورد اما بعد که رنگین‌بانوها در شهر نرم‌نرم بال زدند و کوچه و خیابان را تسخیر کردند، همه فهمیدند که بله؛ پروانه‌ها مهمان‌های جدید این شهرند.

کلمه مطلقه از جلوی نام فرهنگیان زن حذف می‌شود

خبرآنلاین نوشت: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام معلمان در سال جاری گفت: پیش‌بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی‌دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند. سیدمحمد بطحایی در پاسخ به این سوال که چرا در حکم کارمندان زن فرهنگی که طلاق گرفته‌اند، عنوان مطلقه می‌آید، گفت: باید این نکته را تصحیح کنیم؛ این نرم‌افزارها، نرم‌افزار کلی کشوری است که از آن استفاده می‌کنیم، اما موضوعی که گفتید تذکر درستی دادید. وی در مورد استخدام معلمان اظهار کرد: امسال تعدادی استخدام معلم داریم و به احتمال خیلی زیاد حدود ۲۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را جذب می‌کنیم.

جلوگیری از خودکشی هفت هزار نفر فقط در یک سال

ایلنا نوشت: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص تاثیرات اورژانس اجتماعی طی سال‌های گذشته، گفت: نتایج این حوزه خوب بوده است، بر اساس مطالعات انجام‌شده در سال ۹۶ حدود هفت هزار مورد اقدام به خودکشی را همکاران اورژانس اجتماعی مداخله داشته و توانستند فرد را از خودکشی منصرف کنند. حبیب‌الله مسعودی‌فرید گفت: از سیاست‌هایی که ما به دنبال آن هستیم، استفاده از بخش‌های غیردولتی مانند سازمان‌های مردم‌نهاد است. همچنین ارتقای کیفیت خدمات از دیگر سیاست‌های ماست. در زمینه اورژانس اجتماعی تقریباً از لحاظ توسعه به حد کفایت رسیده‌ایم و تمام شهرهای بالای ۵۰ هزارنفره اورژانس اجتماعی دارند، توسعه بی‌رویه در این زمینه نیز مناسب نیست؛ ما باید کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

قبلاً من تندتر بودم حالا فضا تندتر است

شهروند نوشت: ممنوع‌التصویری در صداوسیما هم مثل ممنوع‌الکار شدن خوانندگان است و هیچ اعلام رسمی برای آن نمی‌شود. فقط شخص مورد نظر برای برنامه‌های تلویزیون دعوت نمی‌شود یا مثلاً پلان‌های او را از تیزرها حذف می‌کنند. مشابه این اتفاق در چند روز گذشته برای امیرمهدی ژوله افتاده است و تصاویرش از تیزر فیلم سامورایی در برلین برداشته شده است و حتی حمید فرخ‌نژاد بازیگر نقش اول فیلم هم از این ماجرا انتقاد کرد. ژوله حتی نمی‌داند دلیل این بی‌مهری و ممنوع‌التصویری چیست؛ چراکه به گفته خودش اگر در گذشته ممنوع‌التصویر بود، می‌دانست که مثلاً از فضای موجود تندتر است اما حالا وضع کاملاً متفاوت است: قبلاً من از فضا تندتر بودم اما حالا فضا از من تندتر است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها