شناسه خبر : 30861 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایسنا: مسوول تغذیه بالینی وزارت بهداشت گفت: تقریباً ۳۸ درصد از بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید و نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای اورژانسی هستند. حدود ۷۳ درصد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه عدم کفایت پروتئین و ۶۴ درصد عدم کفایت انرژی دارند. وضعیت کفایت تغذیه‌ای در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بدتر و نزدیک به ۹۰ درصد است.

تسنیم: رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: از سال گذشته تاکنون قیمت باتری قلب افزایش نیافته است و بیماران به شایعه‌های بی‌اساس منتشرشده در فضای مجازی توجه نکنند. باتری قلب نوع ICD بنا بر نیاز بیمار از 15 میلیون تا 20 میلیون تومان و نوع پیس میکر حدود سه میلیون و 500 هزار تومان است.

ایرنا: بخشدار اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز گفت: در یک درگیری خانوادگی در روستای «سطامیه» در اهواز دو نفر کشته و شش خانه تخلیه شده‌اند. این درگیری در دقایق اولیه بامداد شنبه بر سر زمین‌های کشاورزی رخ داده و طی آن دو مرد کشته شدند. در این درگیری سه منزل مسکونی آتش زده شدند که با اقدام ماموران این سازمان آتش اطفا شد.

ایسنا: انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران،‌ گفت: سال ۹۷ دو برابر سال ۹۶ هوای پاک داشتیم. امسال نیز تاکنون ۲۳ روز هوای پاک در تهران تنفس کردیم.

تسنیم: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: مصرف مشروبات الکلی جان یک نفر را در ایلام گرفت و شش نفر را به شدت مسموم کرد که حال همگی آنها وخیم اعلام شده است. شدت مسمومیت این مشروبات به حدی بوده که یک نفر جان باخته، دو نفر از هر دو چشم نابینا و یک نفر دچار مرگ مغزی شده ‌است و یک نفر نیز به دلیل آسیب جدی به کلیه‌ها دیالیز شده است.

ایسنا: مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از افزایش بازه سن جوانی از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال خبر داد و گفت: با توجه به انتخابات پیش رو مجامع استانی و مجمع ملی جوانان، از این پس جوانانی که تا ۳۵ سال سن دارند می‌توانند برای کاندیداتوری خود اقدام کنند.

ایسنا: نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن موافقت کردند.

ایرنا: وزارت نیرو اعلام کرد: بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده تا از میان 178 سد بزرگ کشور در زمان حاضر 86 سد مهم از جمله سدهای شهیدرجایی، طالقان، ساوه، البرز و شیرین‌دره بین 90 تا 100 درصد پرآب شوند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها